L’ALUMNAT DEL PROGRAMA IMPLICA’T, DE L’INS JOAN AMIGÓ, VIU I GAUDEIX DE LA CIÈNCIA

Si ens pregunten la definició de coneixement, segurament no pensarem de forma fragmentada, donarem una definició global d’aquest. Per tant, pensarem en el coneixement de manera real, com es dona a la vida. Aleshores, cal que ens fem una altra pregunta, com és que als centres educatius aquest coneixement està compartimentat?

En una societat on la informació la tenim a un “click”, en la qual el pensament crític, l’opinió pròpia i la capacitat de cooperació suposen la diferència a l’hora d’accedir a la gran quantitat de coneixements que continua augmentant al llarg dels anys.

El treball per projectes neix per donar resposta a les preguntes que acabem de fer, una resposta de com treballar de manera interdisciplinària i globalitzada que afavoreixi a tot alumnat.

El programa Implica’t dona resposta a alumnes que, per diferents motius, no segueixen l’aprenentatge ordinari, però troben motivació en el descobriment, en la autonomia per descobrir coneixements i en el desenvolupament tant acadèmic com intrínsec que aquest tipus d’aprenentatge per projectes permet.

Seguint amb les activitats previstes per aquest curs 2020-21, el passat dilluns dia 31 de maig, els i les alumnes del programa Implica’t van realitzar un taller de ciències al Camp d’Aprenentatge dels Monestirs del Cister. De la mà de l’Eloi Josa Cos, van descobrir i aprendre què són les egagròpiles; les van obrir, van extreure i classificar els ossos que contenien i finalment, van identificar, fent servir una lupa especial, quin tipus d’animal era. Per finalitzar el taller, l’Eloi els i les va portar al parc de natura el Garber, un espai natural destinat no només al lleure, també a l’educació ambiental. En aquest racó ple de les espècies més comunes del bosc mediterrani presents al bosc de Poblet, l’Eloi va explicar, mitjançant una activitat entretinguda i motivant, algunes propietats de les espècies.

Aquest taller vivencial i enriquidor, va acabar amb un fort aplaudiment per l’Eloi, per part dels i de les alumnes del programa Implica’t, que no només van aprendre, també van gaudir d’una experiència diferent.