Xerrada de física i química

El darrer divendres 17 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO de l’assignatura de Física i Química van rebre la visita del Doctor Ricard Boqué, del departament de Química analítica de la Universitat Rovira i Virgili. En el transcurs de la mateixa, el doctor Boqué introduí als alumnes en el món de la química mitjançant una visió més atractiva per a ells, parlant de l’ús de la mateixa en criminalística. Per fer-ho, parlà de la perspectiva de la química que ja posseïen les novel·les de Sherlock Holmes, per sir Arthur Conan Doyle, un dels personatges detectivescs més coneguts del món de la ficció, i com el protagonista utilitzava els seus amplis coneixements de química per a resoldre els seus casos, així com la influència que ha tingut en el mètode policíac posterior. Després, va introduir als alumnes al món de la criminalística moderna i el tipus d’equipament que es fa servir per aquestes aplicacions en la actualitat, recalcant el paper clau que té la química en les nostres vides.

El doctor Boqué també ens va delectar amb un seguit d’experiments on demostrà aquestes aplicacions, una experiència que va incloure canvis de color, fluorescències i altres demostracions que varen emocionar a l’alumnat. En aquests, demostrà el mètode científic plantejant una sèrie d’hipòtesis i demostrant-les o refutant-les mitjançant l’aplicació d’experiments successius, fins a discernir el component químic causant del cas que s’estava estudiant.

En conjunt, l’experiència va ser molt atractiva per a l’alumnat de 4t d’ESO i els va motivar en l’estudi de la química, per la qual cosa agraïm al Doctor Boqué la seva participació.

Enllaç al vídeo: https://youtu.be/JtXLSqSImPQ