Sortida de Geologia pel PNIN de Poblet

Aquest dilluns 24 de maig, l’alumnat de l’optativa de biologia i geologia de 4t d’ESO de l’institut Joan Amigó va realitzar una sortida per l’entorn proper de l’institut amb l’objectiu d’aplicar els conceptes i coneixements de geologia que estan treballant a l’aula.

L’alumnat va poder comprovar que tot allò que s’estudia de forma més teòrica a les classes té una aplicació directa i immediata: van poder identificar roques i minerals, van utilitzar les eines pròpies del treball de camp dels geòlegs i van aprendre a interpretar l’entorn des de la vessant geològica.

Tota l’activitat va tenir lloc al PNIN de Poblet i va estar guiada pels tècnics del Camp d’Aprenentatge dels Monestirs del Cister. L’alumnat va poder estudiar detalladament un aflorament de pissarres i va poder descobrir com un filó de pòrfir (una roca magmàtica filoniana) havia estat explotat fins no fa gaires anys com a font de llambordes pels carrers dels pobles de la zona (la Pedrera de l’Escolta).

Rosalia Anglès Vidal

Professora de Biologia-Geologia