Esport i fotografia per recordar els professors Toni Blanch i Eduard Maimoné a l’Institut Joan Amigó i Callau de L’Espluga de Francolí

L’Institut Joan Amigó de l’Espluga va celebrar el passat divendres dia 21 de maig els memorials Eduard Maimoné i Toni Blanch amb una jornada d’activitats esportives i un concurs de fotografia per recordar els dos professors del centre que van morir el 2012 i 2013, respectivament.

El memorial es va realitzar al propi institut i també a les instal·lacions esportives del poble cedides amablement per l’Ajuntament de l’Espluga. Tot plegat es va organitzar mitjançant un sistema de sis rotacions que va permetre que tot l’alumnat pogués practicar totes les activitats. Degut a les circumstàncies actuals, encara de pandèmia, les activitats estaven plantejades de manera que l’alumnat només interactuava amb el seu grup bombolla.

Les activitats proposades foren diversos jocs (mocador, tres en ratlla i cementiri), dos esports d’equip (futbol i bàsquet), reptes acrobàtics cooperatius, i danses africanes. En la zona del bàsquet, abans de practicar algun joc o fer un partit, cada grup havia de mostrar el que havien preparat a les classes d’Educació Física per aconseguir fer la cistella en grup més original i creativa.

La zona més singular no obstant d’aquest memorial, fou la realització de les danses africanes a càrrec del keniata Steve Ongeri. Segons ens va explicar, la seva proposta es va caracteritzar per passos de ball tradicionals procedents de diferents parts d’Àfrica, principalment de l’Est i l’Oest que s’utilitzaven tradicionalment en cerimònies com ara, collites, funerals o casaments. La segona part amb música moderna estava inspirada en joves de tot el continent, música típica que s’escolta actualment a la ràdio de diferents països. La coreografia final vàrem fer va ser un experiment per veure com reaccionaven els nois i noies a la seva composició i producció personal.

D’altra banda, una trentena de fotografies van optar als reconeixements del IX Concurs de Fotografia Eduard Maimoné, uns premis en record a Maimoné, que va ser professor de ciències i aficionat a la fotografia.

Els premis del concurs es van entregar també aquest passat divendres. Hi havien tres modalitats: 1r i 2n d’ESO, 3r i 4t d’ESO i una categoria d’adults oberta a totes les persones de la comunitat educativa o que n’haguessin format part. Després de la deliberació del jurat, el qual estava format per dos membres del claustre, Elena Cartanyà i Òscar Vidal, una membre de l’AMPA, Carme Montero i un fotògraf, Roger Griñó de RogerVisuals, les premiades van ser l’alumna Júlia G. De 1r d’ESO per la fotografia: «Vers la bellesa, amenaça tempesta», l’alumna Anna B. De 4t d’ESO per la fotografia «Reflexos invisibles» i J. Raúl M. Per la fotografia « Pirates a les Font de la Ceba».