“Un fill”: treball interdisciplinar de visual i plàstica i llengua catalana

L’alumnat de segon d’ESO ha acabat la lectura d’Un fill, d’Alejandro Palomas. Ha realitzat la comprensió inferencial i reflexiva de la novel·la, que ha plasmat de diferents maneres en un projecte interdisciplinar.

En primer lloc, ha triat els fragments que més li han impactat, a més ha justificat aquesta tria a través de l’argumentació escrita.

Finalment, ha expressat la seva comprensió global del text a través d’un treball coordinat des dels departaments de visual i plàstica i llengua catalana. Concretament, ha elaborat una portada alternativa i ha donat un títol alternatiu a la novel·la, un títol que, segons l’alumnat, s’adeia millor al resum de l’argument.

A més, s’ha posat en la pell d’un dels personatges i ha reescrit l’argument en la solapa des del punt de vista narratiu intern, tal com els narradors parlen a “Un fill”.

I la valoració del projecte també ha estat coordinat des de les dues matèries. D’una banda, des de visual i plàstica s’ha valorat el disseny i la creativitat de les portades. I des de llengua, el reflex de la comprensió global i valorativa de la novel·la.

Juguem amb els diferents formats de la comunicació verbal i no verbal per permetre a l’alumnat que s’expressi amb la intel·ligència múltiple que més el representa. Fomentem el gust per la lectura. Creem esperit crític.