“La vida soterrada” al Camp d’Aprenentatge dels Monestirs del Cister

La passada setmana l’alumnat de 1r d’ESO de l’institut Joan Amigó ha fer l’activitat “La vida soterrada” al Camp d’Aprenentatge dels Monestirs del Cister, a l’entorn del bosc de Poblet. L’activitat ha apropat el jovent als petits animals invertebrats que col·laboren en la descomposició de la matèria orgànica del sotabosc.

L’activitat ha estat centrada en la comparació dels animals invertebrats que s’han pogut trobar en dos hàbitats, com són l’alzinar i la pineda. Allà s’han recollit mostres del sotabosc dels dos tipus de boscos per poder estudiar-los. Amb aquestes mostres hem visitat les aules del Camp d’Aprenentatge i allà hem fet l’extracció dels invertebrats, els hem observat i els hem pogut classificar segons la forma del seu cos, el nombre de potes que tenen o si tenen alguna estructura annexa, com pinces o alguna estructura al final del seu cos.

Una de les conclusions que l’alumnat de 1r ha extret de l’activitat ha estat que un bosc més madur, com l’alzinar presenta molta més diversitat d’éssers vius que una pineda, ja que és un bosc plantat, sense sotabosc i té menys matèria orgànica en descomposició.

Has estat una bona experiència que de ben segur repetirem!