Educació financera a l’Institut Joan Amigó i Callau

Administrant els teus diners és el nom del taller que van fer el passat dimarts 15 de desembre l’alumnat de 4t ESO de l’Ins Joan Amigó dins del programa  EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya).

En el taller, impartit per voluntaris del sector financer, l’alumnat va aprendre a gestionar les finances personals, distingint entre ingressos i despeses de la vida diària, entendre la importància de l’estalvi i ser capaços de fer un pressupost.

Van sortir paraules habituals per l’alumnat com: salaris, inversions, interessos, ingressos, despeses… i d’altres no tan conegudes com: fons d’emergència o despeses discrecionals, analitzades i treballades durant la sessió.

El taller es va dur a terme a partir d’un joc introductori, una  explicació de diferents  termes del món de les finances i realitzant activitats, com: fer un pressupost.

L’objectiu que es buscava era introduir a l’alumne a les finances personals del dia a dia i guiar-lo a prendre millors decisions futures.

A partir d’aquí i en els propers mesos es duran a terme cinc tallers més on els alumnes rebran altres competències en finances personals.

Eugènia Vizcarra