BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Continuant amb les audicions dels alumnes, avui hem escoltat als nens i nenes de CI i CM:
| Aina | Guitarra |
| Efrén | Guitarra |
| Valentina | Piano |
| Cristina | Piano |
Ens ha agradat molt!
Avui hem tingut la gran sort de rebre la visita de l’Amadeu, un veí del poble que ens ha fet un petit concert amb la seva guitarra.
L’Amadeu ens ha explicat que d’ençà que va començar a tocar la guitarra, als 9 anys, ell mai ha rebut classes de guitarra sinò que ha après d’oïda i que al llarg de la seva vida ha anat aprenent diferents cançons.
Hem gaudit molt del seu concert, per això esperem que algun dia torni a l’escola!
Moltes gràcies Amadeu!
Ahir vam tenir la gran sort de poder escoltar alguns dels alumnes de l’escola que fan música.
| Alba Llovera | Piano |
| Pau Ortoneda | Guitarra |
| Ona Masagué | Guitarra |
| Jana Prats | Flauta travessera |
Avui gaudirem escoltant els alumnes de Cicle Inicial.
Ahir, el Toni, el nostre de mestre de música, ens va ensenyar l’acordió, l’instrument que toca des de ben petit. Ens va agradar molt, ja que ens va explicar les seves característiques i finalment en va fer una audició. També la vam poder tocar!
Moltes gràcies Toni!
Durant la tarda del dia d’ahir, l’Oriol, guitarrista i mestre de l’Escola de Música Dalcroze ens ha realitzat un concert al temps que ens ha explicat alguns aspectes rellevants sobre la seva vida musical, així com de les característiques de la guitarra.
Durant l’audició ens ha interpretat una peça clàssica i una obra pròpia composada per ell, ja que l’Oriol és cantautor. Finalment, també hem improvitzat algun Garrotin i ens ho hem passat d’allò més bé!
Moltes gràcies Oriol!
Ahir la Maria Altadill, músic i mestra de l’Escola de Música Dalcroze ens ha realitzat un taller sobre Frédéric Chopin i el piano.
Durant aquesta sessió ens ha explicat aspectes rellevants sobre la seva vida i obra, així com hem pogut gaudir d’alguna de les seves obres musicals.
Per últim, també ens ha presentat la peça musical “Concert núm. 1” de F.Chopin que interpretarà la Jove Orquestra de Ponent en el concert que es realitzarà al nostre poble el proper diumenge 24 a les 18:30 hores.
Moltes gràcies Maria!!!
Al llarg d’aquesta setmana celebrem la Segona edició de la nostra “Setmana de la Música”.
Durant aquesta setmana, del 19 al 22 de novembre, tots els nens i nenes de l’escola participarem d’una setmana on la música serà la gran protagonista.
Així, durant la setmana realitzarem diferents activitats relacionades amb el món de la música:
Esperem que sigui tot un èxit!!!

Seguint amb els tallers de Reciclatge iniciats durant el dia d’ahir, avui hem realitzat 3 tallers més.
Ha estat una gran experiència!
En el marc de la subvenció atorgada per l’Agència de Residus de Catalunya, l’empresa Ecostudi ha previst un seguit d’actuacions de prevenció de residus, a la nostra escola.
D’aquesta manera, durant el dijous 14 i el divendres 15 realitzarem diferents tallers de RECICLATGE a l’escola.
Avui hem dut a terme un taller sobre batuts, el taller ens ha mostrat com es poden elaborar batuts aprofitant diferents tipus d’aliments com la fruita madura, contribuint així a reduir el malbaratament alimentari. Així se’ns han proposat tres tipus de batuts: desintoxicant, energètic i revitalitzant.
Els batuts s’han elaborat amb productes que molts cops acaben desaprofitant-se, principalment fruita. Un altre element que també sovint es llença per precaució és la llet, així tots dos elements han estat els protagonistes durant el taller.
Els nens i nens de cinquè, seguint la nostra investigació sobre el passat de Vilanova de la Barca i de la nostra escola hem rebut una visita molt especial a l’escola!
L’antic mestre i director Sebastià Mayoral ens ha visitat i l’hem pogut entrevistar. Ens ha explicat moltes coses de com era abans l’escola quan ell en va ser alumne i director. Les seves aportacions ens ajudaran molt en la nostra investigació.
També ens ha portat un recull de fotografies antigues i materials de la seva època com a mestre. Ens ha encantat escoltar el seu testimoni!
Moltes gràcies Sebastià!
Aquest matí els nens i nenes de cinquè hem anat a visitar el Jordi Verdú i li hem fet una entrevista.
Seguint amb la nostra investigació sobre la història del nostre poble i la nostra escola hem preparat unes preguntes i hem anat a fer-li una visita al “Rebost del Jordi”, on hi té un gran recull de bibliografia i objectes relacionats amb la història de Vilanova de la Barca. Les seves explicacions ens han aportat molta informació nova que podrem incorporar la nostre projecte. Ens ha agradat molt escoltar-lo i compartir la seva passió per la història.
Moltes gràcies Jordi!
Avui, dimarts 5 de novembre, hem rebut la visita dels padrins/es de al residència Sant Roc.
Així, durant el matí hem realitzat diferents activitats i hem compartit moments i vivències que ens han agradat molt!
Esperem tornar-ho a repetir ben aviat!
Avui els i les alumnes de quart hem anat a diferents establiments del poble per tal de fer la compra i poder preparar l’esmorzar saludable amb els padrins/es de la residència.
Ens ha agradat molt!
Durant aquest curs els alumnes de Cicle Superior farem un tastet de ioga. Hem extret les següents reflexions:
Soren
Ja que tot el curs fem educació física, em va agradar realitzar la sessió de ioga perquè era nou per mi!
Abril
Em vaig senti relaxada i molt tranquil·la.
Sergi
El que… Llegeix més»
Durant la tarda del passat dimecres 31 d’octubre els i les alumnes de Cicle Inicial van ser els encarregats de vendre els productes elaborats per tota l’escola pel Mercat de Tardor.
Moltes gràcies per la vostra participació!
Els nens i nenes de cinquè, des de l’àrea de medi, estem realitzant un projecte amb l’objectiu principal de descobrir i conèixer la història del nostre poble, Vilanova de la Barca. A partir dels interessos i les preguntes que ens han sorgit hem començat a investigar. Hem buscat fonts documentals i humanes i estem aprenent molt sobre la història del nostre poble i la nostra escola.
Ens hem organitzat per grups i estem fent recerca tractant 4 temes principals: LA GUERRA CIVIL AL POBLE, LA RECONSTRUCCIÓ DEL POBLE, LA HISTÒRIA DE LA NOSTRA ESCOLA i EL NOSTRE POBLE EN L’ACTUALITAT.
Un grup d’alumnes s’ha encarregat de preparar entrevistes per a poder obtenir informació de gent del poble que ens pugui explicar la seva experiència en primera persona. La setmana vinent anirem a visitar i a fer una entrevista al Jordi Verdú, que ben segur ens podrà aclarir molts dels dubtes que tenim!
Un cop avanci la nostra investigació demanarem la col·laboració de les famílies de l’escola. Estem molt engrescats i aprenent molt amb aquesta investigació!
Avui al matí, els i les alumnes de tercer hem anat a l’Ajuntament per tal de realitzar un pregó sobre el Mercat de Tardor que es realitzarà el proper dimecres 30 d’octubre a partir de les 16:00 hores al pati de l’Escola Mestral.
Us hi esperem!
El contingut del pregó ha estat el següent:
Atenció,
Us informem que el proper dimecres 30 d’octubre a partir de les 4 de la tarda realitzarem el Mercat de Tardor al pati de l’escola Mestral.
En aquest mercat vendrem fanalets de tardor fets amb materials reciclats i naturals.
El preu de cada fanalet serà de 2 euros.
Totes les famílies interessades podreu venir a pel vostre fanalet!
Us hi esperem a tots i totes a l’escola. La vostra participació és molt important.
Recordeu que entre tots i totes fem escola.
Moltes gràcies!
Els nens i nens de sisè hem iniciat una activitat anomenada: ET REGALO UNA LECTURA!
Els dilluns de cada setmana, des de l’àrea de llengua catalana, un alumne/a ens regala una lectura a la resta del grup. Busquem un espai acollidor i aquest nen o nena ens llegeix el text o història que ha buscat i ens explica perquè l’ha escollit o és especial per a ell/a.
La setmana passada va iniciar l’activitat la Sandra, la nostra mestra de llengua, ens va regalar la lectura “El pescador” que ens va agradar molt.
Aquesta setmana el nostre company David ens ha regalat la lectura d’un conte clàssic anomenat “El Polzet”. El David ens ha explicat que per a ell és una lectura especial ja que quan era petit era el seu conte preferit.
Aquesta activitat ens encanta i ens ajuda a desenvolupar el nostre gust per la lectura, així que poc a poc anirem mostrant els regals que ens realitzen la resta de companys/es de la classe!
Aquesta activitat ens encanta i ens ajuda a desenvolupar el nostre gust per la lectura.
Els nens i nens de cinquè hem començat a fer la lectura col·lectiva del llibre “Sindbad el Mariner”. El CRP (Centre de Recursos Pedagògics) ens ha cedit exemplars del llibre per tal de poder-lo treballar a l’aula.
Hem investigat les històries de les “Mil i una nits” i estem gaudint molt llegint els set viatges de Sindbad el Mariner i les seves intrèpides aventures!
Cada dia ens agrada més llegir!
Avui, divendres 25 d’octubre hem rebut la visita del Jordi, tècnic de l’empresa NEOSALUS, que ens ha realitzat un taller de primers auxilis al temps que ens ha explicat el funcionament dels aparells DEA, instal·lats recentment a diferents ubicacions del nostre poble.
El taller ha estat molt profitós!