BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Com activitat prèvia a la sortida a Penelles, els alumnes de sisè hem preparat unes presentacions als nostres companys/es de Cicle Superior i Cicle Mitjà.
A partir d’aquestes presentacions els hi hem explicat les característiques principals del poble de Penelles, la seva ubicació, l’itinerari, els sectors econòmics, què hi trobarem, etc.
Ha estat una bona manera de realitzar un aprenentatge contextualitzat i significatiu. Ens ha agradat molt!
El dimarts per la tarda, els nens i nens de cinquè vam realitzar una exposició a les famílies del nostre projecte LA HISTÒRIA DEL NOSTRE POBLE I LA NOSTRA ESCOLA!
A partir d’un treball cooperatiu, al llarg del primer trimestre, hem estat fent una investigació de la història del nostre poble i la nostra escola. Ens ha agradat molt poder preparar-ho i mostrar tot allò que hem après a les nostres famílies!
A continuació us enllacem els vídeos de la presentació per tal que tothom els pugui visualitzar i un enllaç a la presentació que hem elaborat.
ESPEREM QUE US AGRADI!
Avui els nens i nens d’Educació Infantil de l’escola hem realitzat un Racó de Geometria!
En aquest Racó hem pogut identificar les diferents figures a través del tacte. Ja que portem molts dies treballant les figures planes, ara ja som capaços d’identificar els atributs dels blocs lògics: forma, grandària i gruix sense mirar, només amb el tacte!!
Amb motiu del Dia de la Pau (DENIP), tots els infants de l’escola hem llegit i treballat el llibre de La Petita Filla del Ganges de l’escriptora Asha Miró.
La petita filla del Ganges narra la història de l’Asha, una nena de set anys, òrfena, per a qui el més gran desig és trobar uns pares que se l’estimin i en tinguin cura. Basat en el llibre de memòries La filla del Ganges d’Asha Miró, aquest conte per a nens recull la història de l’adopció de l’Asha, qui finalment veurà complert el seu somni de tenir una família.
Als nens i nens els hi ha agradat molt conèixer la història de la seva vida i poder apropar-se a una realitat tant diferent a la nostra, la vida a l’Índia.
Seguim promovent el gust per la lectura i apropant als alumnes/as històries interessants que ens aporten els llibres!
El passat divendres, els alumnes de Cicle Superior, vam entrevistar a la Mercè Mayench, titeta del David Mayench i col·laboradora de la Fundació Vicente Ferrer.
Durant aquest segon trimestre, des de l’escola hem volgut allargar la nostra mirada cap al treball humanitari que es realitza des de diferents entitats i persones, ja que això afavorirà la construcció d’un jo global i pròxim al món que habitem.
Per aquest motiu, amb la visita de la Mercè en hem pogut aproximar al treball d’aquesta Fundació i la seva tasca humanitària.
Moltes gràcies Mercè!
Avui, els nens i nenes d’Educació Infantil, hem experimentat com umflar globus amb aigua, vinagre i bicarbonat… I hem afegit un toc de colorant per fer-ho més divertit!!!
Ha estat emocionant veure la velocitat de la reacció… Experimentant i manipulant aprenem ciència!
Amb l’objectiu d’evidenciar tots els aprenentatges treballats i apresos sobre les cèl·lules, durant els darrers dies els alumnes de sisè hem realitzat unes presentacions.
Aquestes, elaborades tant a l’escola com a casa, ens han permès treballar competencialment tot posant de manifest els aprenentatges adquirits vers el tema treballat, així com han afavorit la seva avaluació tot fomentant:
Per tal de seguir un mateix criteri d’avaluació, abans però, hem elaborat una rúbrica d’avaluació tot encabint-hi els aspectes que considerem rellevants i avaluables sobre el tema treballat.
Tot seguit us mostrem les presentacions realitzades:
En aquest taller els nens i nenes han experimentat amb diferents olors, sabors i textures.
S’ha començat la sessió presentant cada element com han estat el cafè, la camamilla, el poniol, la menta i la mandarina.
Primerament, l’han olorat i l’han tocat comparant així les textures i les olors de cadascun d’aquests. Després, els que ho han desitjat han pogut tastar la camamilla, la mandarina, la menta i el poniol. Seguidament, en un full en blanc han posat una tira de pegament i han abocat per sobre les espècies, creant així fulls d’olor.
Han gaudit molt d’aquesta experiència!
Dins la programació dels racons de matemàtiques a Educació Infantil, els nens i nenes han experimentat amb el Tàngram.
El Tangram és un joc xinès molt antic anomenat Txi Txiao Pan, que significa taula de la saviesa. El puzzle consta de set peces o “tans ” que s’obtenen tallant un quadrat en cinc triangles de diferents tamanys, un quadrat i un trapezi. El joc consisteix en usar totes las peces per construir diferents formes.
A partir de l’experimentació ens apropem a la geometria i aprenem que amb diferents formes en podem formar d’altres.
Ha estat un racó on hem gaudit molt!
Els dimecres al matí, els nens i nenes d’Educació Infantil realitzem tallers Internivells tot duent a terme diferents activitats. Properament us mostrarem més fotografies.
Ens ho passem d’allò més bé!
Avui els alumnes de sisè hem buscat informació sobre la següent pregunta: “Què és un coronavirus?” i hem trobat un vídeo molt explicatiu i que ens ha semblat molt interessant.
Us el compartim:
Cada divendres els nens i nenes d’educació Primària realitzem tallers internivells d’art, mitjançant els quals desenvolupem la nostra creativitat i el nostre pensament artístic tot realitzant diferents obres.
Ens agraden molt!
Fent memòria, us volem mostrar algunes fotografies de l’Animació Lectora que vam realitzar durant el 1r Trimestre.
Ens va agradar molt!!
Els nens i nenes d’Educació InfantiI 5 anys hem estat treballant el projecte de “Les Balenes”, per la qual cosa, hem fet alguns experiments que ens han agradat molt!!!
Un d’ells ha consistit en comprovar com mengen les balenes, ara us mostrem algunes fotografies:
Avui els nens i nenes d’educació Infantil hem creat núvols. Dins d’un got de plàstic hem posat escuma d’afaitar simulant un núvol i en un pulveritzador hi hem barrejat agua amb colorant alimentari de color blau. En uns segons, hem pogut veure com plovia dins del got.
Han gaudit molt i ha estat una experiència molt bonica!
Passats 2 mesos des de la realització del sabó amb oli usat, avui hem comprovat que ja estava solidificat així que l’hem preparat per tal de distribuir-lo entre els alumnes de Cicle Superior.
El procés de preparació ha estat realitzat a partir del treball en cadena i ha constat de les següents fases:
Hem après moltes coses amb aquest treball, esperem que us agradi!
Els nens i nenes de sisè estem treballant les cèl·lules i el concepte d’ésser viu. Per aquest motiu, una de les tasques realitzades ha consistit en dur a terme la maqueta d’una cèl·lula animal i vegetal.
Ara, us mostrem els resultats!