BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Avui els nens i les nenes d’educació Infantil hem fet un experiment a l’aula. Aquest ha consistit en comprovar com les vibracions que es produeixen en un altaveu mouen una massa feta amb maicena.
Ens ha agradat molt i ens ho hem passat d’allò més bé!
Els nens i nens de cinquè iniciem un nou projecte de ciència anomenat RECERKIDS!
Recerkids és una iniciativa impulsada per la Direcció de Recerca dins del seu programa d’activitats pedagògiques, que tenen l’objectiu de divulgar la ciència a les escoles i donar a conèixer la tasca dels centres de Recerca de Catalunya.
El programa Recerkids es divideix en dues fases. En la primera, desenvoluparem una recerca científica a l’aula, i en la segona presentarem els resultats en un congrés científic que se celebrarà a Lleida durant el mes de maig.
Estem molt engrescats i amb moltes ganes d’inicial la nostra investigació!
Durant la tarda del dimecres 8 de gener tots els nens i nenes vam realitzar l’activitat “Compartim una joguina” en la qual cada alumne va poder portar una joguina de casa per compartir una estona de joc amb els seus companys/es.
Ens ho vam passar genial!!
Avui dimecres 8 de gener, al tornar de vacances, ens hem endut una bona sorpresa al veure que l’entrada estava d’allò més canviada… hi havia molts paquets per obrir!
Així que, al llarg del matí, hem anat a l’entrada i hem pogut descobrir que s’amaga dins dels paquets…
Ens ha agrada molt!!
Ens omple de molta il·lusió poder compartir amb tots vosaltres el FLASHMOB (per descarregar-lo clicar a l’enllaç) del Petit Príncep en el qual ha participat tot l’alumnat de l’escola.
Esperem que us agradi!
Per concloure el trimestre tots i totes junts, hem anat a cantar Nadales a l’Esgésia Vella.
Ha sigut un molt bon moment per acomiadar el trimestre, esperem que passeu unes molt Bones Festes i un Bon Any!
Els diners recollits han estat destinats en benefici de la Marató de TV3.
Moltes gràcies per la vostra assistència!
Durant el matí d’avui hem fet cagar el TIÓ.
Estem molt contents perquè ens ha portat cosetes molt boniques…
Avui al matí hem rebut una visita molt especial, ha vingut el Camarlenc!
Hem estat conversant una estona amb ell i li hem explicat que aquest any hem sigut molt bons…
Esperem que les nostres cartes arribin als Reis.
Avui els nens i nens de cinquè hem anat a fer un pregó a l’Ajuntament del poble per anunciar que demà, dia 20 de desembre, a les 11:30h del matí farem una Cantada de Nadales a l’Església Vella.
Els diners que recaptem els destinarem a la Marató de TV3.
Us hi esperem a tots i a totes!
Aquesta setmana acomiadem a la Judith, aprenent d’educació Infantil que ens ha acompanyat durant tot aquest primer trimestre.
És per aquest motiu, que els i les alumnes d’educació Infantil li hem preparat una petita sorpresa en forma de regal, per fer-li saber que ens hem sentit molt a gust junt al seu costat i per desitjar-li molta sort!
Esperem que aviat ens puguem tornar a veure! Moltes gràcies per tot!
Avui els nens i nenes de l’escola, a partir de Cicle Mitjà, hem anat a cantar a la Residència Sant Roc a cantar Nadales i a compartir amb els més grans un moment molt emotiu.
Ens ho hem passat molt bé i ens agrada molt poder compartir amb els padrins/es del poble aquests moments.
Esperem que passin unes molt Bones Festes!
Avui, dimarts 17 de desembre, hem dut a terme la Festa de Nadal tot representant l’obra títulada “El Petit Príncep”.
Aquesta obra, treballada durant els primers mesos del curs, en ha aportat molts aprenentatges al temps que ens ha permès gaudir de les seves històries.
Esperem que hagueu gaudit tant com nosaltres amb la seva representació.
Moltes gràcies!
Avui per la tarda ens hem endut una gran sorpresa, ha arribat el TIÓ de Nadal!!!
Abans però, hem fet un joc, ja que ens ha enviat una carta per tal que l’anéssim a buscar, estava tot calentó al bar de les piscines…
Ara li haurem de donar menjar per tal que el divendres ens cagui uns bons regalets…
Seguint amb el nostre Projecte d’investigació sobre la història de la nostra escola i el nostre poble, avui els nens i nenes de cinquè hem anat a fer una entrevista als padrins i padrines que són de Vilanova de la Barca i actualment viuen a la residència Sant Roc.
Prèviament a l’aula hem preparat les preguntes de l’entrevista i hem fet grups per tal de distribuir-nos i entrevistar a les nou padrines que ens estaven esperant per explicar-nos els seus records, les seves vivències i les seves experiències de joventut.
Ha estat un moment molt emotiu, ens hem emocionat, hem rigut, alguna padrina ha plorat d’emoció i sobretot hem après molt d’elles i les seves experiències. Els hi hem mostrat molt respecte i afecte i hem passat un matí ple d’emocions on hem pogut descobrir moltes coses noves que no sabíem de la nostra escola i el nostre poble!
Moltes gràcies per compartir aquesta estona amb nosaltres!
El passat dilluns 18 de novembre a les 10 hores es va realitzar la primera assemblea de delegats/des del curs. Hi van assistir els representats dels alumnes de totes les aules i vam compartir els diferents temes a tractar en aquesta primera assembles de delegats.
Ordre… Llegeix més»
El proper diumenge 24 de novembre a les 18:30 hores la Jove Orquestra de Ponent realitzarà un concert a l’Església del poble: “CHOPIN: ENTRE VARSOVIA I PARÍS”.
En el marc de les activitats organitzades per aquesta setmana LA SETMANA DE LA MÚSICA, serà una bona oportunitat per gaudir d’un concert de música clàssica en directe en el qual s’interpretaran obres de Chopin, Satie, Debussy, Magnard i Milhaud.
Us hi esperem!
Per concloure les audicions dels alumnes, avui hem tingut la sort d’escolar als nens i nenes de CS i CM
| Júlia | Piano |
| Ares | Piano |
| Aran | Violí |
| Pol | Bateria |
| Soren | Guitarra |
Ho han fet molt bé!
En el marc de les activitats planificades per la Setmana de la Música, els nens i nenes de Cicle Inicial i Educació Infantil han portat de casa la seva joguina musical preferida.
Així ens hem trobat tots i totes i hem passat una bona estona compartint els instruments i descobrint el seu so plegats.
Som uns grans músics!