BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Ja s’acosta Sant Jordi i els alumnes de l’escola hem treballat un llibre que ens ha encantat: “De quin color és un petó?” de l’autora Rocio Bonilla.
Després de treballar el conte hem participat a un concurs de dibuix on hem hagut de dibuixar a la protagonista, anomenada Minimoni, fent l’activitat que més ens agrada a nosaltres.
El passat dijous 4 d’abril els alumnes de Cicle Superior de la ZER Argelaga van assistir a la VI Trobada Esportiva celebrada a Balaguer.
Durant aquesta jornada els alumnes van poder practicar esports com: Bàsquet, Bàdminton, Zumba, Pitxi, Natació i Dogeball. Al temps que van compartir estones de joc i lleure amb altres escoles rurals del territori.
En definitiva, va ser una jornada molt profitosa i en la qual els nens i nenes s’ho van passar d’allò més bé. L’any vinent hi tornarem!
El passat dia 28 de març a les 9:30h es va realitzar la segona Assemblea de Delegats i Delegades del curs. Hi van assistir els representants dels alumnes de tots els cursos.
Els temes tractats van ser els següents:
Durant les darreres setmanes els alumnes de l’escola hem treballat l’hort. Per fe-ho ens hem repartit les tasques a realitzar:
Ara, tan sols ens falta cuidar molt l’hort, tot regant-lo diàriament.
Hem de donar les gràcies al Jarana perquè sempre ens cedeix el planter per poder treballar l’hort a l’escola. MOLTES GRÀCIES!!!!
A la classe de quart estem treballant el sistema digestiu i la funció de nutrició.
Aquest matí, l’Eric, el nostre practicant, ens ha mostrat un experiment on podíem veure clarament el viatge que fan els aliments des que entren per la boca fins que els expulsem del cos.
Hem après moltes coses i ha estat molt interessant!
Els alumnes d’educació Infantil (EI2 – EI3) hem plantat a l’hort!
Primer vam anar a comprar planter al mercat del poble i després el vam plantar a l’hort.
Ens ho vam passar molt bé!
Durant el matí del dimecres 27 de març, els alumnes de Cicle Inicial i Cicle Mitjà vam fer una visita a la central fruitera FRUILAR, situada la polígon del Segre a Lleida.
Durant la visita realitzada per les seves instal·lacions vam poder observar tot el procés de conservació i encaixat de la fruita.
També vam dur a terme un taller el qual tractava de preparar, per grups, diferents tastets de fruita i fer un esmorzar comunitari saludable.
Finalment, vam tornar a agafar l’autocar per anar al camp a veure com la primavera ha fet florir els arbres fruiters. Un pagès de la zona, anomenat Armando, ens ha explicat les característiques dels fruiters i hem pogut observar la seva floració en directe.
Ha estat una sortida molt interessant en la qual hem après moltes coses!
El passat dimecres 20 de març els alumnes de Cicle Inicial vam anar a jugar bitlles.
Continuant amb la proposta sortida de l’Assemblea de delegats de realitzar activitats amb les Associacions del poble, el dimecres 20 va ser el torn dels alumnes de Cicle Inicial.
Estem molt agraïts als padrins del poble, ja que ens agrada molt passar una estona amb ells.
Ens ho vam passar d’allò més bé!!
Ahir els alumnes de cicle mitjà vam assistir a la II Trobada de Jocs Tradicionals de les escoles rurals de la Noguera a Balaguer.
Vam passar tot el dia jugant, fent esport i compartint l’experiència amb altres alumnes de diferents Escoles rurals.
Ens ho vam passar molt i molt bé!
El dilluns 19 de març els alumnes de CM i CS vam tenir la sort de rebre la visita de la Maria José, tècnic del SEM, que ens va ensenyar unes nocions bàsiques de primers auxilis.
Va ser un taller molt profitós per tots nosaltres, ja que és un àmbit en el qual cal estar preparat/da.
Moltes gràcies MªJosé!
Aquesta tarda, els alumnes de Cicle Mitjà hem anat a jugar a bitlles amb els padrins del poble. Des de l’assemblea de delegats va sorgir la idea de col·laborar amb algunes de les associacions del poble i aquesta n’és una. Després de mostrar interès envers aquest joc tradicional ens hem posat el contacte amb l’associació i avui ens han pogut fer una demostració i posada en pràctica d’aquest joc!
Ens ho hem passat molt bé!
Durant el matí del dimarts 12 de març els alumnes de sisè han anat a l’institut adscrit, l’institut “La Caparrella”, a realitzar una jornada de convivència.
Amb aquesta jornada, l’institut pretén que s’estableixin nous vincles entre els alumnes dels centres de Primària adscrits.
Així durant el matí, els nens i nenes de sisè han realitzat diferents activitat a les instal·lacions de l’institut.
Ha estat una gran jornada!
Els alumnes de quart ja hem començat un “Projecte de lectures diverses” amb l’objectiu de preparar la Diada de Sant Jordi. Aquest any la temàtica principal de Sant Jordi seran els contes clàssics. A la nostra classe ja hem començat amb el nostre recull de contes i ja estem preparats per a treballar molt a partir d’aquests títols tant coneguts per nosaltres.
Farem volar la imaginació i ens endinsarem en aquest món d’històries buscant-ne altres versions!
Hem muntat a la classe una taula amb el nostre recull, ara ja podem començar a treballar!
Durant la tarda del divendres 8 de març els alumnes de Cicle Superior, juntament amb la col·laboració d’algunes padrines de l’escola, vam preparar una xocolatada per a tots els nens i nenes de l’escola.
Ens va quedar boníssima!!!! S’haurà de repetir!
Com que ja ve el bon temps, durant el matí del divendres 8 de març, els alumnes de Cicle Superior de l’escola vam preparar l’hort de “l’Escoleta” per tal de poder-hi plantar o sembrar hortalisses.
La nostra tasca consistia en treure les males herbes i remoure la terra, però com ens resultava una feina força feixuga, vam haver de demanar ajuda al Sisco que va portar un muticultor i així va poder remoure tota la terra.
Ara ja està a punt per una nova sembra!
Durant aquest trimestre els nens i nenes de la classe de EI5 i Primer estem treballant els taurons.
Avui n’hem creat un amb plastilina. Ens han quedat molt bonics!
Avui després del patí hem rebut una visita molt esperada…. Ha vingut el Rei Carnestoltes!!!
Com cada any ja ha dictat les seves consignes que s’hauran de dur a terme al llarg de la setmana vinent, del dimarts dia 5 de març al divendres dia 9 de març.
Ahir els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial van realitzar un taller de llum negra a l’escola.
En aquest taller van poder experimentar amb diferents materials i la seva interacció amb diferents tipus de llum.
Va ser experiència molt gratificant i els nens i nenes s’ho van passar molt bé!
La setmana passada, els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior vam realitzar un taller anomenat “Art i reciclatge”. En primer lloc, ens van fer una xerrada per a conscienciar-nos de la importància del reciclatge i tot seguit vam procedir a l’elaboració de la nostra obra.
Vam aprofitar per construir un nou Carnestoltes! De manera que treballant en grups cooperatius, tots i totes ens vam implicar en el procés d’elaboració per tal d’obtenir un resultat que ens agradés a tots i a totes.
Estem molt satisfets de la tasca realitzada! Ha sigut tot un èxit!