ESMORZEM AMANIDA!
29/05/26Avui, els infants de cicle superior hem anat a collir de l’hort: pastanagues, remolatxa, enciams de dos tipus i cebes i hem fet una amanida per grups!
Després ens l’hem menjat per esmorzar, estava boníssima!
Avui, els infants de cicle superior hem anat a collir de l’hort: pastanagues, remolatxa, enciams de dos tipus i cebes i hem fet una amanida per grups!
Després ens l’hem menjat per esmorzar, estava boníssima!
El passat dimecres l’alumnat de 4t i Cicle Superior va visitar el Cosmofruita amb l’objectiu de realitzar diferents activitats relacionades amb l’alimentació saludable i de proximitat.
Ens va agradar molt!
La darrera setmana, l’alumnat de CS hem treballat les màquines simples i hem descobert conceptes com politges, engranatges, plans inclinats i els seus usos en les eines habituals que tenim per casa.
De la mà de l’Èric Berga vam descobrir les parts de la bicicleta. Després a través de les maquetes de màquines senzilles, vam buscar les diferents màquines que conté: palanca, cremallera, engranatges…
En una altra sessió vam aprendre a fer el manteniment a la nostra bicicleta: canvi de cadena, arreglar una punxada, inflar la roda, etc. Tot de forma pràctica.
Ha estat molt interessant!
Gràcies Èric per venir, dedicar una estona del teu temps a ensenyar-nos coses tan útils per nosaltres!
Ens imaginem el poble del futur i, sobretot hem reflexionat sobre com voldrien que es preservessin les nostres festes i tradicions perquè no perdin la seva essència amb el pas dels anys.
Hem viscut un espai de reflexió que ens ha agradat molt!
El divendres 17 d’abril, els alumnes de Cicle Superior de l’Escola Mestral vam anar a l’Ajuntament a entrevistar a l’alcalde de Vilanova de la Barca. El Sr Albert Solsona.
Vam anar a les 10:00h i vam tornar a les 11:30h. Quan vam arribar a l’Ajuntament el vam acompanyar a la sala on es feien les reunions sobre el poble (sala de plens Antoni Argilés).
Al començament ens vam asseure en rotllana i li vam fer diverses preguntes sobre el poble i les seves tradicions i també li vam fer propostes per millorar el poble.
Algunes de les preguntes eren:
Quines millores has vist al poble durant el llarg dels anys?, Quina és la festa de Vilanova de la Barca a la que va més gent?, etc.
Va ser entretingut i vam aprendre diverses coses sobre el poble.
Per tal de celebrar el darrer dia del trimestre, avui tot l’alumnat de l’escola hem anat a passejar per l’entorn de l’escola per gaudir plegats de la naturalesa que ens envolta.
Ens ha agradat molt!
Ahir dijous, tota l’escola va elaborar, per aules, la seva mona de Pasqua.
Ens hom vam passar genial!
Avui, l’alumnat de Cicle Superior hem rebut la visita del Jordi Cotonat, antic alumne de la nostra escola que ha dut a terme un treball d’investigació i recollida de dades històriques sobre el nostre poble.
Ens ha agradat molt conèixer la història del nostre poble. Moltes gràcies Jordi!
El dijous 5 de març tot CS hem realitzat una jornada esportiva a Balaguer amb altres escoles.
Ens ho hem passat molt bé practicant esport junts!
Aquí teniu una petita mostra!
El passat dilluns 2 de març, vam tenir la sort de rebre la visita de l’Aída, la mare del Nur i el Nima, que ens va explicar la seva tasca com a científica.
Ens va agradar molt!