BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb el cabell guarnit:
“Ja ha arribat el dijous. Amb el cap ben guarnit, flors, llaços… Ens farem un bon embolic!”
Durant la darrera setmana, els alumnes de Cicle Superior hem estat treballant la terra de l’hort per tal de deixar-la preparada per poder-hi plantar.
Ens ha agradat molt!
Els nens i nenes de l’Escoleta ens ho passem d’allò més bé interaccionant amb els diferents materials. Ara us mostrem algunes fotografies del dia que vam estar pinatant rotllos de paper.
Ens ho vam passar molt bé!
Els nens i nenes de l’Escoleta també estem seguint les consignes!
Què divertit!!! I que bé ens ho passem!!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola en pijama:
“El dimecres no et treguis el pijama al sortir del llit! Vine així a l’escola que serà molt divertit”
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb la cara maquillada.
“Avui és un dia molt especial perquè ja s’acosta Carnaval. El maquillatge és una bona opció i proposo que tothom es maquilli fent servir la imaginació”
Aprofitant que ha arribat el Rei Carnestoltes, els nens i nenes d’educació Infantil han passat la tarda del divendres jugant al Racó de les Disfresses.
S’ho han passat molt bé!
Els nens i nenes de cinquè, seguint amb el nostre projecte de RECERKIDS, estem llegint la col·lecció de llibres de “Els contes de La Laura i el Joan”.
Aquesta col·lecció són un recull de contes on els joves protagonistes participen en recerques interessants a les universitats i centres de recerca de Catalunya. Ens apropem a la ciència a través de la lectura i aprenem moltes coses llegint!
El passat dia 13 de febrer a les 9:30h es va realitzar la segona assemblea de delegats del curs. Hi van assistir alumnes de totes les aules i vam compartir el segon tema a tractar aquest curs, propostes de consignes per Carnaval.
Cada representant va presentar les seves propostes que havien estat recollides a nivell d’aula. Després de llegir les propostes de consignes assignades per a tota la setmana hem decidit aquelles que ens han agradat més!
Així amb la col·laboració de tots els nens i nenes de l’escola les consignes decidides per al Carnaval d’aquest curs són les següents:
DIMARTS 25 DE FEBRER: És un dia molt especial perquè ja s’acosta Carnaval. El maquillatge és una bona opció i proposo que tothom es maquilli fent servir la seva imaginació.
DIMECRES 26 DE FEBRER: El dimecres no et treguis el pijama al sortir del llit! Vine així a l’escola que serà molt divertit!
DIJOUS 27 DE FEBRER: Ja ha arribat dijous! Amb el cap ben guarnit, flors, llaços… Ens farem un bon embolic!
DIVENDRES 28 DE FEBRER: Saps que estem a l’hivern? A que se’t fa etern? Cansats de portar la mateixa roba estem i el divendres per venir a l’escola ben desconjuntats ens vestirem!
Avui hem conclòs la Setmana de la Ciència observant els experiments que han preparat els alumnes de Cicle Inicial.
Els experiments que ens han mostrat han estat: “La purpurina ballarina” i “El globus màgic”.
Els hem trobat molt interessants i ho han fet molt bé!
Avui els nens i nenes de l’escola hem fet una petita mostra al carrer dels experiments que hem estat realitzant durant la Setmana de la Ciència a l’escola.
Ens ha agradat molt poder mostrar a les famílies i obrir al poble alguns dels experiments treballats. Moltes gràcies per venir!
Ens ho hem passat d’allò més bé i esperem repetir-ho l’any vinent!
En el marc de les activitats de la Setmana de la Ciència a l’escola, avui els alumnes de Cicle Mitjà ens han mostrat els seus experiments.
Els experiments que ens han mostrat són: “L’Arc de Sant Martí Líquid”, “La Contaminació”, “Cràters a la Lluna”, “l’Arròs ballarí”
Ens han agradat molt i ho han fet molt bé!
Avui els i les alumnes d’educació infantil han treballat les expressions facials, així com la sorpresa, la tristesa, l’alegria, la ràbia, el dubte, la por, etc. I l’han plasmat amb plastilina.
Avui, els nens i nenes de Cicle Superior, amb motiu de la II Setmana de la Ciència, ens han mostrat els experiments que han estat treballant a l’aula durant aquestes darreres setmanes.
Han mostrat els 5 experiments següents: Fem un coet , Pasta de dents d’elefant, En erupció!, Una sonda espacial i Els pols són magnètics!
Totes els infants de l’escola han anat rodant i han pogut veure tots aquests experiments. Ha estat un matí molt científic!
Avui, en commemoració del Dia Internacional de la Dona Científica tots els nens i nenes de l’escola ens hem trobat en l’aula d’educació Infantil 5 anys per posar en comú el nostre treball vers el pes de les dones en la ciència.
Així, d’aquesta manera hem pogut aprendre moltes coses sobre científiques com:
Ens ha agradat molt, visca la ciència!
Avui, dia 11 de febrer, amb motiu del Dia de la dona científica, els alumnes de cicle superior hem rebut una visita molt especial.
La Judit Ribas, mare d’una alumna de l’escola, ens ha ofert una xerrada on ha compartit amb nosaltres la seva història com a biòloga i científica. Ens ha explicat com ha arribat a ser científica i algunes de les seves experiències relacionades amb el món de la ciència. Actualment és professora de la Universitat de Lleida i està portant a terme diverses investigacions dins del camp de la farmacologia.
Per acabar ens ha mostrat un experiment que ens ha agradat molt!
Moltes gràcies Judit per compartir aquest dia amb nosaltres i engrescar-nos a lluitar per allò que volem!
Al llarg de la setmana durem a terme la II Setmana de la Ciència a l’escola.
L’objectiu principal d’aquesta iniciativa no és altre que despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels alumnes vers la Ciència.
Els nens i les nenes de les diferents aules, a través del mètode científic, hem triat i preparat diferents experiments a fi de mostrar-los i explicar-los als nostres companys/es.
Així, durant aquesta setmana els alumnes de l’escola ens convertirem en científics i farem petites demostracions científiques tot donant a conèixer la pregunta inicial, explicant la hipòtesi plantejada, mostrant el procediment a seguir i extraient unes conclusions a partir de la demostració vivencial.
També, aprofitant que el proper dimarts dia 11 de febrer és el Dia de la dona científica, treballarem diferents dones científiques que han destacat en el camp de la ciència. Cada aula treballarà una dona científica i l’exposarà a la resta de l’escola.
CIÈNCIA AL CARRER. Amb l’objectiu de compartir amb tots vosaltres alguns dels experiments, obrirem la Setmana de la Ciència al poble, i el proper dijous dia 13 de febrer a les 16 hores oferirem al pati de l’escola i al carrer entre l’Escola i l’Escoleta, una demostració d’alguns dels experiments que hem treballat a l’aula.
Per tal de compartir les vivències viscudes, al llarg de la setmana vinent farem diferents publicacions a la pàgina web de l’escola amb les fotografies de les diferents activitats realitzades.
Ens agrada la ciència!
Avui, els nens i nenes de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem realitzat una sortida al municipi de Penelles. Ens ho hem passat molt bé i hem gaudit molt dels seus murals.
Ens ha agradat molt!