BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

TARDA D’ESCACS

El passat divendres 31 de maig els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior de l’escola vam realitzar una activitat juntament amb alguns dels integrants de l’Associació d’escacs del poble.

Així, durant la tarda ens vam repartir en diferents grups  i vam poder aprendre o bé millorar el nostre nivell.

Moltes gràcies a l’Associació d’escacs de Vilanova de la Barca!

Tots junts fem poble!

COL·LABORACIÓ AMB L’AULA HOSPITALÀRIA

Els alumnes de l’escola han participat amb l’aula Hospitalària de l’Arnau de Vilanova, tot confeccionant diferents pòsters d’ànim i esperança per als nens i nenes malalts.

Amb aquests pòsters s’ha pretés la transmissió de valors com la il·lusió, l’esperança i la força per seguir endavant.

TOMORROW: ENGLISH DAY!

Demà, dijous 30 de maig, celebrarem a l’escola el “English Day”, aquest any girarà entorn tales, culture and crafts to enjoy ourselves…

 D’aquesta manera, està previst que durant la jornada es duguin a terme diferents activitats, entre les quals dues obres de teatre, representades per Blue Mango:

  • Ed. INFANTIL i Cicle Inicial: Little Red Riding Hood
  • Cicle Mitjà i Cicle Superior: Loch Ness Monster

L’English Day és una bona oportunitat per endinsar-nos en la cultura anglesa tot treballant de forma interdisciplinar i internivells les seves tradicions i emprant com a llengua vehicular l’anglès.

VI CONGRÉS DE CIÈNCIES ANNA GENÉ

Els alumnes de Cicle Superior han participat avui, dimarts 21 de maig, al VI Congrés de Ciències Anna Gené organitzat per la Universitat de Lleida.

En aquest congrés han presentat el projecte desenvolupat durant els darrers mesos titulat “L’aigua i el nostre poble”, aquest projecte ha consistit en la realització d’un estudi vers:

  1. La procedència de l’aigua del nostre poble
  2. L’anàlisis de l’aigua del nostre poble
  3. L’aigua que es gasta a l’escola

Estem molt satisfets de com s’ha desenvolupat la jornada i esperem poder tornar el proper any.

DIADA DE SANT JORDI A L’ESCOLA

Avui, 23 d’abril de 2019, hem celebrat la Diada de Sant Jordi a l’escola tot realitzant diferents activitats, relacionades amb els contes i la literatura:

  • Explica’m un conte: Durant la primera hora del matí els pares, mares i padrins voluntaris, així com alguns mestres de l’escola, han explicat contes als alumnes. Moltes gràcies pares, mares, padrins i padrines!
  • Roda de contes: Aprofitant que els alumnes de l’escola han estat treballant els contes clàssics, confeccionant versions pròpies i llegint contes d’autors diversos, durant el matí s’ha dut a terme una roda de contes en la qual els alumnes de l’escola han explicat i escoltat tot tipus de contes.
  • Cançó de Sant Jordi: Els alumnes d’educació Infantil ens han cantat la cançó de Sant Jordi que han estat treballant durant les sessions de música.
  • Recomano un conte: Cada alumne ha portat el seu conte preferit de casa i a la tarda l’ha pogut compartir amb la resta de companys/es de l’escola.
  • Mercat de primavera: Com cada any, a les 16:00 s’ha realitzat la paradeta del “Mercat de primavera”. Enguany, s’han elaborat “Flors de primavera” i “Dracs de Sant Jordi” per a decorar els testos.

Finalment, el dia ens ha deparat una petita gran sorpresa, ja que hem presentat el nou logotip de l’escola. Tots i totes hem quedat molt satisfets pel resultat final!

Ha estat un dia molt complert i ens ha agradat molt!

ESTRENEM UN NOU LOGOTIP!

Deixar volar la imaginació i unir esforços amb un mateix objectiu permet atrapar els nostres somnis i fer-los possibles. És per aquest motiu que ens il·lusiona poder presentar el nostre logotip, el logotip de l’escola Mestral, un logotip fet entre tots i totes, perquè… JUNTS FEM ESCOLA!

També volem aprofitar aquest article per donar les gràcies a la Judith Roca, la mare de la Soren, la qual ha plasmat les nostres idees en un logotip que ens ha agradat a tots i totes!

PREPAREM EL MERCAT DE PRIMAVERA!

Abans de marxar de vacances de Setmana Santa estem preparant els productes per a la venda del proper Mercat de Primavera que celebrarem el dia de Sant Jordi, 23 d’abril, a l’Escola Mestral!

El dijous passat dia 2 de març, els nens i nenes d’Educació Infantil vam rebre una visita molt especial que ens va ajudar en la confecció del producte que vendrem.

Moltes gràcies Teresa!

PENSEM EN BLAU

El passat dimecres 3 d’abril la doctora i l’infermer del CAP del poble ens van realitzar una visita amb l’objectiu d’augmentar la conscienciació de l’alumnat de Cicle Superior vers l’autisme.

El 2007, l’Assemblea General de les Nacions Unides va declarar per unanimitat el 2 d’abril com el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme (A/RES/62/139). Després de l’entrada en vigor de la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, es va designar aquest dia per subratllar la necessitat d’ajudar a millorar la vida dels nens i adults que pateixen aquest trastorn perquè puguin portar una vida plena i satisfactòria. Des de llavors, organitzacions dedicades a l’autisme a tot el món han col·laborat per donar a conèixer aquest dia.

També ens van mostrar un vídeo explicatiu sobre l’autisme:

https://www.youtube.com/watch?v=YybEpQK_g-8