BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Avui divendres 24 d’abril, hem tingut la sort de poder gaudir de la història titulada “La pirata rogenca” que ens ha representat la companyia teatral 4 contes.
Ens ha agradat moltíssim!
Aquest curs hem dut a terme la VI edició del Jocs Florals a l’escola. La temàtica d’aquest any ha estat: SANT JORDI.
Enhorabona! Seguiu tots així, ja que tots els textos estaven molt bé!
El dia de Sant Jordi, els alumnes de CS vam anar a la parada de l’AFA per veure els llibres que tenien exposats així com ajudar a vendre alguna rosa.
Ens va agradar molt!
Com ja sabeu…, ens agraden molt els contes! Per això, durant el dimecres 22 i dijous 23, famílies voluntàries, aprenents de l’escola i mestres ens han explicat contes als diferents grups de l’escola.
A partir del projecte a nivell d’escola COSTUMS I TRADICIONS DEL NOSTRE POBLE hem elaborat una revista digital on cada aula hi exposa una petita mostra del treball que han estat fent.
S’acosta Sant Jordi i ens fa molta il·lusió compartir amb vosaltres la planificació de les activitats que tenim preparades per la setmana de Sant Jordi.
ESSÈNCIES D’ÀFRICA
Els dies 21 i 22 visitarem l’exposició “Essències d’Àfrica” que es troba a l’església vella.
“CONTA’M UN CONTE”
Com ja sabeu…, ens agraden molt els contes! Per això, durant el dimecres 22 i dijous 23, famílies voluntàries, aprenents de l’escola i mestres ens explicaran contes als diferents grups de l’escola.
LA REVISCOLA
La revista de l’escola, “La Reviscola”, arriba ja a la seva VI edició dedicada a la cultura i les tradicions del nostre poble. A través dels diferents articles, s’ha fet un recorregut per la seva història i les seves festes i costums més destacats.
L’alumnat i la comunitat educativa hi han participat aportant diverses perspectives, com treballs, entrevistes i experiències personals.
Així, la nostra revista s’esdevindrà en un espai per conèixer, valorar i preservar la identitat del nostre poble.
Esperem que us agradi!
CERCAVILA
El divendres 24, a partir de les 15:30 h, celebrarem una cercavila al pati de l’escola amb els grallers i els gegants del poble. Serà una tarda plena de música, alegria i tradició que volem compartir amb tots vosaltres.
Ens farà molta il·lusió comptar amb la vostra presència i que ens acompanyeu en aquesta activitat tan especial!
MERCAT DE PRIMAVERA
Arribada la Primavera, és el moment de preparar una nova edició del mercat de l’escola. Al llarg dels darrers dies tots els i les alumnes hem estat confeccionat un producte: ametlles garapinyades.
Així, el divendres 24 d’abril, a partir de les 16 hores, es posaran a la venta a un preu de 2€.
________________________________
Aprofitem el correu per informar que l‘AFA de l’escola i de la Llar també ha organitzat un seguit d’activitats:
VENTA DE LLIBRES I ROSES
El mateix dia de Sant Jordi, el dijous 23 d’abril, des de les 8 hores i durant tot el matí, vendran roses i llibres al carrer Carretera C-13 (davant del Bon Àrea).
A la tarda la parada de llibres la podreu trobar al pati de l’escola.
CONTA CONTES
El divendres 24 d’abril de 9 a 11 hores, vindrà una conta contes a explicar a tots els infants de l’escola la història titulada “La pirata rogenca”.
DISSABTE 25 D’ABRIL (TARDA)
El dissabte 25 d’abril, a partir de les 16:30, a la plaça de l’Ajuntament, hi hauran inflables, cars i jocs gegants. També es durà a terme un taller infantil: crea la teva rosa.
Hi haurà un punt de venta de llibres, coca amb xocolata a 2€ i barra a preus populars.
Last Friday 17th April, 3rd graders from our ZER Argelaga participated in the II English Day in Sudanell.
They practised English through games, English teachers had previously prepared, and dances taught by Max, an Irish dancer.
They met other boys and girls and they played and enjoyed the day!
We hope to repeat next year!
Durant aquesta setmana els infants de l’escola han anat a visitar l’exposició “Essències d’Àfrica” que es troba a l’Església Vella.
Una exposició d’art, cultura i fotografia a càrrec de Joan Parés Suñé.
Gràcies Joan per les explicacions i compatir les teves experiències a l’Àfrica!
Ens imaginem el poble del futur i, sobretot hem reflexionat sobre com voldrien que es preservessin les nostres festes i tradicions perquè no perdin la seva essència amb el pas dels anys.
Hem viscut un espai de reflexió que ens ha agradat molt!
Avui hem realitzat l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, la Dana ens ha presentat la manualitat de “Ascensor hidráulico” a la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes hem fet una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
El divendres 17 d’abril, els alumnes de Cicle Superior de l’Escola Mestral vam anar a l’Ajuntament a entrevistar a l’alcalde de Vilanova de la Barca. El Sr Albert Solsona.
Vam anar a les 10:00h i vam tornar a les 11:30h. Quan vam arribar a l’Ajuntament el vam acompanyar a la sala on es feien les reunions sobre el poble (sala de plens Antoni Argilés).
Al començament ens vam asseure en rotllana i li vam fer diverses preguntes sobre el poble i les seves tradicions i també li vam fer propostes per millorar el poble.
Algunes de les preguntes eren:
Quines millores has vist al poble durant el llarg dels anys?, Quina és la festa de Vilanova de la Barca a la que va més gent?, etc.
Va ser entretingut i vam aprendre diverses coses sobre el poble.
Ahir el pare de l’Ïu va venir a l’aula de cicle inicial per parlar-nos de La Colla Gegantera de Vilanova de la Barca.
Ens va explicar com es van fer els gegants, els seu origen i d’altres curiositats com el seu pes i alçada.
Després va tocar algunes cançons amb la gralla acompanyat pels infants de la classe que toquen timbal.
Moltes gràcies Arnau!
Avui hem realitzat l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, la Gala ens ha presentat la manualitat de “NUBE ARCOIRIS” a la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes hem fet una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
Avui hem tingut una visita molt especial a l’aula de cicle inicial!
Per tal de seguir aprofudint en el projecte de l’escola, “Costums i tradicions de Vilanova de la Barca“, el padrí de la Gala A. ens ha vingut a explicar la recepta de la cassola de tros.
Ahir els alumnes de cicle mitjà vam assistir a la Trobada de Jocs Tradicionals de les escoles rurals de la Noguera a Balaguer.
Vam passar tot el dia jugant, fent esport i compartint l’experiència amb altres alumnes de diferents escoles rurals.
Ens ho vam passar molt i molt bé!
Acabat el segon trimestre, us presentem els àlbums de les activitats que hem anat realitzant a les aules d’infantil:

Com a cloenda del darrer dia del trimestre, al llarg de la tarda, els nens i nenes d’educació Infantil hem buscat els ous de Pasqua que estaven amagats per l’escola i en trobar-los els hem repartit a la resta d’infants de l’escola.
Ha estat molt divertit!