BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Aprofitant que hem de preparar el mercat de tardor del proper dimecres 30 d’octubre, ens hem agrupat en grups internivells per preparar el producte que vendrem.
Ens està agradant molt!
El passat dissabte 19 d’octubre va tenir lloc la Jornada de Convivència amb les famílies.
Estem molt agraïts per la vostra participació, ja que es van poder realitzar moltes millores i el més important, passar una molt bona estona plegats.
Moltes gràcies!
Per donar la benvinguda a la Tardor, els nens i nenes de l’escola Mestral hem anat avui, dijous 17 d’octubre, durant la tarda, a passejar per la llera del riu.
Hem aprofitat la sortida per contemplar el paisatge de tardor tot recollint fulles i altres elements que ens permetran l’elaboració del producte per al “Mercat de tardor”.
Més endavant ja us informarem sobre la realització del “Mercat de tardor”.
Avui al matí, els i les alumnes de sisè hem anat a l’Ajuntament per tal de realitzar un pregó sobre la Jornada de Convivència que es realitzarà el proper dissabte 19 d’octubre a les 10 hores. El contingut del pregó ha estat el següent:
Benvolgudes famílies,
Us informem que el proper dissabte 19 d’octubre a partir de les 10 hores està previst la realització d’una jornada de convivència amb les famílies.
Durant aquesta jornada, de caràcter totalment voluntari, s’ha considerat la necessitat de realitzar diferents actuacions per tal de millorar l’escola:
Tornar a pintar els jocs del pati, pintar les rodes del pati, pintar la porta de la reixa, pintar el gronxador, netejar els patis, penjar cortines i altres.
Així, totes aquelles famílies que estigueu interessades, us esperem el proper dissabte 19 d’octubre a les 10 hores al pati de l’escola.
També, a més a més de les actuacions previstes, podríem aprofitar per fer un esmorzar comunitari.
Així si us sembla bé i de forma totalment voluntària, cada família pot portar alguna cosa per esmorzar. Serà una bona oportunitat per passar una bona estona plegats,
La vostra participació és molt important, entre tots i totes fem escola!
Salutacions cordials,
Us hi esperem!
Avui hem començat l’apadrinament lector, cada nen o nena de sisè ha apadrinat un nen o nena de Cicle Inicial i serà el seu padrí durant tot el curs.
L’objectiu d’aquesta activitat és el d’incentivar la lectura dels nostres alumnes tot fomentant l’establiment de lligams i vincles entre ells.
Ens agrada molt!!!
Fa uns dies, els nens i nenes de Cicle Inicial vam visitar l’Ajuntament del nostre poble, vam poder veure com és el dia a dia al consistori així com conèixer les diferents dependències que té.
Ens va agradar molt!
El passat dijous els alumnes de sisè vam fer eleccions per tal d’escollir el nostre delegat/da. Per tal de dur a terme aquest procés electoral, vam seguir els següents passos:
Una vegada presentada la nostra candidatura, va arribar el moment d’iniciar el procés d’elecció, per la qual cosa vam recordar conceptes com: cens, sufragi universal, mesa electoral, etc.
I així va ser com vam escollir al nostre delegat/da!
Durant la setmana passada els alumnes de sisè es van retrobar amb els seus fillols de segon i tercer i els hi van fer entrega d’unes cartes que van escriure durant els darrers dies del curs passat tot encoratjant-los per seguir llegint i endinsant-se en el món dels contes i de les històries.
Esperem que continueu llegint, ja que heu millorat moltíssim!
El passat divendres 4 d’octubre tots els alumnes de la ZER ARGELAGA vam realitzar una sortida a la casa de colònies “El Xop” per tal de passar un dia plegats i així realitzar activitats de convivència i de benvinguda al nou curs escolar.
Ens ho vam passar d’allò més bé!
NOTA: En els propers dies anirem ampliant el recull de fotografies de la Trobada.
Una vegada ja tenim l’hort a punt, durant la primera setmana d’octubre hem passat tots i totes per tal de plantar-hi els primers llegums.
Abans però, els alumnes d’educació Infantil i Cicle Inicial, van anar al mercat dels divendres a recollir el planter, aquest ens el va donar, com sempre, el “Jarana”, per la qual cosa, aprofitem aquestes línies per mostrar-li el nostre agraïment.
Ara, només ens queda visitar l’hort per tal de regar-lo i cuidar-lo i així poder recollir els nostres fruits…
Els alumnes de Cicle Superior també vam aprofitar per fer matemàtiques a l’hort, tot calculant la seva superfície, el seu perímetre, etc.
NOTA: En els propers dies anirem ampliant el recull de fotografies.
Durant els darrers dies, tots els alumnes de l’escola, des de EI3 fins a Sisè, hem estat treballant la terra de l’hort per tal de deixar-la a punt i així poder-hi plantar hortalisses.
Hem de donar les gràcies al Sisco per la seva ajuda, ja que gràcies al seu motocultor hem pogut avançar molt i deixar la terra en un estat òptim…
Ara, ja creiem que ja està a punt per rebre les primeres llavors…
NOTA: En els propers dies anirem ampliant el recull de fotografies.
El passat dilluns 16 de setembre vam rebre una gran visita, la Sandra Rossi ens van realitzar una Animació Lectora organitzada pel Bibliobus.
Ens va encantar i per això, esperem que es torni a repetir!
El passat 12 de setembre vam donar la benvinguda a un nou curs escolar…
En sonar els primers acords de la música que dóna la benvinguda i indica l’entrada a l’escola, tots i totes hi vam accedir omplint els seu passadís i les seves aules d’il·lusió i felicitat pel nou curs que estava a punt d’iniciar-se.
El primer dia és un dia especial, ja que tots i totes tenim moltes ganes de retrobar-nos amb els nostres companys/es i mestres, i així explicar les vivències viscudes durant el període de vacances.
També és un dia per a la reflexió, per la qual cosa tota l’escola vam realitzar una dinàmica que va consistir en el visionat de la pel·lícula “L’equip petit” aquesta ens permetria una posterior reflexió vers el seu contingut que ens conduiria a un pensament per aula.
Tota la comunitat educativa estem molt il·lusionats i amb moltes ganes pel nou curs que acaba de començar!
Tanmateix, també volem donar la benvinguda als alumnes que comencen la seva escolaritat a la nostra escola.
A l’escola, el servei de menjador dels alumnes d’EI3 fins a 6è està gestionat per l’AMP
A, la qual ha contractat el servei de l’empresa de càtering SERCODAGA (modalitat de línia calenta).
Durant el servei, de 12:30 a 15:00 hores es realitzen dos torns per dinar, diferents activitats abans i després de dinar i per als alumnes més petits, la possibilitat de fer migdiada.
El menús del menjador per al curs 2019-2020 els podreu trobar a l’apartat “menjador” de la pàgina web.
Ja ho tenim tot a punt per començar un nou curs escolar.
Us esperem el proper dijous 12 de setembre a les 9 hores!
Informació sobre l’inici de curs
El divendres 21 de juny va ser un dia molt especial ja que donàvem fi al curs 2018-2019.
D’aquesta manera, durant tot el matí vam estar compartint jocs i vivències amb els/les nostres companys/es, així com vam dur a terme la Gimcana d’Aigua. Abans però, vam agafar forces tot esmorzant pa amb pernil i formatge que ens va portar l’AMPA.
Per últim, vam acomiadar als nens i nenes de sisè que després de nou anys a l’escola inicien un nou camí a l’institut.
Esperem que els hi vagi molt bé!
El passat dissabte 15 de juny, es va dur a terme l’acte d’acomiadament dels i les alumnes de sisè curs.
Després de nou anys a l’escola és el moment de començar una nova etapa, és temps per valorar el bon camí que heu fet plegats i la motxilla plena de vivències, de descobertes, de participació, d’opinions, d’aprenentatges que us emporteu de la vostra estada a l’escola Mestral, la vostra estimada escola que sempre recordareu i que sempre us tindrà les portes obertes.
De cara al futur us desitgem molta i molta sort. L’escola Mestral sempre serà la vostra escola.
Avui tots els nens i nenes de l’escola hem realitzat una sortida a “L’horta de Pinyana” que es troba a prop d’Alguaire.
Durant tota la jornada hem pogut gaudir d’un dia tots junts i ens ho hem passat molt bé!