Què és ser una persona altament sensible?

El mes d’octubre s’ha celebrat el Dia mundial de les persones amb PAS (persones altament sensibles) o NAS (Nens/nenes amb alta sensibilitat).

Què és ser una persona altament sensible?

Es tracta d’un tret de personalitat i no d’un trastorn.

Hi hauria 4 característiques claus que es relacionen amb aquesta hipersensibilització de diverses àrees del cervell:

Alta emocionalitat, emotivitat i empatia.

Alt nivell de processament mental de la informació.

Sobresaturació d’estímuls externs.

Capacitat per assimilar tota la informació de l’ entorn.

Per tot això el dia a dia d’una persona altament sensible pot arribar a ser aclaparador.

Se sap que el 20 per cent de la població mundial són persones amb alta sensibilitat.

Si ho traduïm en dades a la nostra escola, hi hauria la possibilitat que al voltant de 92 alumnes siguin altament sensibles.

Si voleu un conte per parlar amb els vostres fills i filles sobre aquest tema us recomanem el següent llibre de l’autora Míriam Tirado.