L’hort de l’Escola. 2n

A segon tenim l’oportunitat de convertir-nos en hortolans i hortolanes. Durant tot el curs hem estat treballant l’hort de l’Escola. Això ens ha portat tasques d’investigació, observació, planificació, execució, recollida… una feina molt agraïda on hem après que per recollir fruits es necessita dedicació, temps, cura i paciència.

Durant el curs hem pogut tastar i menjar enciams, espinacs, ravenets, menta… i durant el mes de juny hem collit cebes, pastanagues, remolatxes, bledes i tomates. Hem quedat sorpresos i sorpreses perquè les pastanagues de l’hort no tenen el mateix aspecte que les del supermercat; cada una d’elles era única i diferent. I ens han quedat dubtes per resoldre: com és que les patates no han crescut?

A banda de l’hort, també hem dissenyat un hotel d’insectes. Aquest projecte va néixer arran d’una notícia que deia  que molts dels insectes pol·linitzadors de Catalunya estan en perill d’extinció. Arran d’això ens vam preguntar per què eren importants els insectes pol·linitzadors, què fèiem a l’escola per evitar que passés i que podíem fer, a més a més, per ajudar que els insectes tinguin cabuda en el pati de l’escola. D’aquí va sorgir la idea de crear un hotel d’insectes. El vam dissenyar i amb l’ajuda d’algunes famílies de segon vam poder fer-lo realitat.

Aquí us deixem un recull de fotografies del projecte.