Els espais d’aprenentatge a P3

Els infants de P3 han fet un primer contacte amb les diverses propostes que podem trobar en els Espais d’Aprenentatge de la Comunitat de Petits.

” Els espais d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys explorant amb llibertat segons els seus interessos i  motivacions. És ell qui pren les decisions i cerca les seves pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes
i situacions que s’anirà trobant i l’adult es presenta com un guia i observador.” (Currículum i orientacions d’Educació Infanti. Segon cicle. Juny 2016)

La sessió d’espais té una estructura organitzativa concreta: a l’arribar a l’espai ens reunim en rotllana i la mestra presenta les diverses propostes i es recorden els objectius compartits a tots els espais basats en el respecte al material, a l’espai i a la resta de companys i companyes. Una part principal de la sessió amb interacció i experimentació lliure amb les propostes i materials per part dels infants. I finalment, una trobada en rotllana per fer el tancament reflexiu i formatiu on, a través de la conversa, es comparteix què s’ha descobert o fet durant aquella sessió. 

El fet de realitzar diverses sessions al llarg de la setmana en l’espai, permet deixar algunes propostes dels infants sense recollir per anar modificant, completant amb nous materials, … estimulant la seva curiositat i interès.

Podeu veure algunes imatges clicant la imatge.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>