LES PROPOSTES A I3

De dimarts a divendres, després de l’hora del pati, els nens i nenes d’I3 fan propostes dins les aules. Aquestes propostes es troben a totes dues classes i els/les alumnes d’ambdós grups es reparteixen entre els diferents espais.

Cada grup de propostes dura dues setmanes, i el primer dimarts es dedica temps a presentar-les i explicar-les perquè tothom sàpiga com funcionen. Algunes estan dirigides per una mestra i altres son més autònomes i lliures. Llavors, cada alumne pot triar on vol anar, tenint en compte que al final de la roda tothom haurà d’haver passat per totes les propostes.

D’aquesta manera, s’enriqueixen en molts sentits. Treballen en grup reduït amb nens i nenes diferents cada vegada, satisfan curiositats a través d’activitats i materials diversos i fan un esforç tant mental com psicomotriu per tal d’avançar i aconseguir els objectius de cada proposta.

Quins tipus de proposta hi ha?

• Matemàtiques (lògica, geometria, mesura, càlcul, estadística, etc.).
  • Art (plastilina, pintura, modelatge, etc.).
  • Joc simbòlic (tren, cuineta, titelles, etc.).
  • Construccions (taula de llum, peces de fusta, etc.).
  • Lectoescriptura (consciència fonològica, traç, etc.).

Quan les propostes son dirigides per una de les mestres, es dedica sempre uns minuts al final a formular-nos i respondre les següents preguntes per tal d’iniciar-nos en l’autoavaluació: :

• Què hem fet?
  • Com ho hem fet?
  • Per què ho hem fet?
  • Hem après alguna cosa?

En aquests casos, el rol de les mestres és de persona acompanyant, que proposa reptes i que, sense donar solucions, motiva els infants a plantejar-se les preguntes correctes.

Els nens i nenes solen gaudir molt en aquestes estones. La pràctica i l’experimentació que proporcionen aquestes activitats compartides els fa pensar, actuar i crear de manera que van aconseguint petites victòries que els ajuden a ser més curiosos i a augmentar les seves ganes d’aprendre i conèixer més el que els envolta.

Equip de mestres d’I3

Cliqueu la foto per veure’n més!