LA ROTLLANA

“ La rotllana és l’espai on aprenem a vincular-nos i a compartir les petites-grans coses de cada dia que formen part de la “vida” dels nens/es del grup. S’hi aboquen emocions, s’hi aprenen habilitats, s’hi mostren progressos, s’hi projecta la creativitat, s’hi compartexien les descobertes i s’hi fan créixer els aprenentatges i els diferents llenguatges dels infants”

A Infantil és molt important el temps que dediquem a la rotllana. És una bona eina quotidiana per observar l’evolució dels més petits a través de les seves aportacions i per fer créixer els  vincles afectius amb un mateix, els altres i l’entorn. És per tot això que els nens/es de la Comunitat de petits iniciem el dia fent rotllana on realitzem tota una sèrie de rutines i activitats com les següents:

PASSEM LLISTA: cada nen/a enganxa el seu nom en un panell. L’encarregat  és qui diu bon dia als companys i compta els infants que hi ha a l’escola, els que es queden a dinar  i els que no han vingut.

QUIN DIA ÉS?:  entre tots mirem quin dia de la setmana és. Per cada dia tenim un cartell amb el nom i un ninotet de fusta dins un cercle. L’encarregat ha d’enganxar el cartellet i extreure el ninotet del cercle corresponent al dia. D’aquesta manera podem comptar quants dies han passat, quants queden d’escola,… Tot seguit en el calendari busquem el dia i dibuixem el temps que fa. També observem quins esdevenients hi ha previstos al llarg del mes i comptem quants dies falten.

EL PANELL VISUAL:  La funció d’aquest panell és ajudar-nos  a organitzar el dia a dia d’una manera molt visual. Amb aquest, els infants poden comprendre quines activitats i rutines han de realitzar, l’ordre en que succeiran i el lloc on es faran.

PRÀXIES: són uns exercicis que es fan amb els òrgans bucofonadors per tal d’enfortir, tonificar i exercitar la mobilitat dels llavis, llengua i/o mandíbula.

A banda de tot això,  també realitzem tota una sèrie d’activitats per treballar l’alfabet fonètic, el raonament lògico-matemàtic, la conversa,  l’escolta activa… I no podem oblidar que, també, la rotllana és un espai màgic on somiar i deixar volar la imaginació amb els contes, els poemes i les cançons.