Aquest gener ens hem centrat en la música descriptiva, que és la que ens permet descriure diferents situacions, paisatges, emocions, objectes… a través de les melodies i de la música en si. Les audicions ens han fet descobrir la història de Peer Gynt, què passa en un dia En un mercat persa, el despertar del Rellotge sincopat o la Marxa del lleó.
A més, a comunitat de grans deixem enrere els instruments de percussió per endinsar-nos en la interpretació dels instruments de corda. Així doncs, aprenem a classificar els instruments de corda, repassem les notes musicals i aprenem a fer acompanyaments amb el piano, és a dir a fer la base de les melodies. Per fer-ho, utilitzem els acords que els toquem fent servir més d’una tecla alhora.
A mitjans ens estem centrant en la memorització dels colors de les diferents notes, posant nom a l’escala de DO a través de diferents instruments de percussió com els boomwhackers o les campanes de colors. A més, comencem també a introduir instruments de placa, com el carilló, i de teclat, com el piano.
Els petits de P5 seguim descobrint les qualitats del so i per fer-ho hem conegut el Senyor Agut i el Senyor Greu. També estem tocant i descobrint més instruments de percussió, i seguim ritmes de manera interactiva aprofitant la música de Txaikovski: El vals de les flors. Assignem a cada instrument un color i només podem tocar quan aquest aparegui, per tant cal relacionar molt bé l’instrument que tenim a les mans amb el moment precís que ens cal interpretar.