HÀBITS , RUTINES I AUTOAVALUACIÓ A I3

Benestar i aprenentatge són dos termes íntimament lligats.

En aquest sentit, tot el temps dels infants a l’escola és educatiu. El treball dels hàbits i les rutines ens ajuden en la organització del temps : planificar-lo adequadament pot afavorir o dificultar l’activitat i el joc dels infants.

Per aquest motiu, l’organització de les activitats quotidianes, de cada dia, i la seva seqüenciació ordenada són elements educatius molt importants.

A l’escola seguim un horari força repetitiu i flexible, això permet als infants anticipar tot allò que faran a l’escola i, per tant, els dona seguretat i, alhora, ens permet, a les mestres, recollir els interessos dels nens i nenes a l’estona de conversa a la rotllana i incorporar situacions no previstes en el seu dia a dia.

Hem volgut fer partícips als infants del seu procés d’autoregulació i aprenentatge. Hem creat unes bases d’orientació a on hem consensuat quines són les rúbriques que treballem. La rúbrica és una eina que descriu els possibles nivells de realització d’una o més tasques i que ajuda als infants a situar-se i conèixer en quin punt es troben durant el procés d’aprenentatge.