EL CARNET DE PROPOSTES A I4

A la comunitat de petits organitzem les aules de manera que afavoreixi el desenvolupament integral dels infants i respondre així a les seves necessitats fisiològiques, de moviment, d’autonomia, de socialització, de descoberta, d’exploració,…És per tot això que apostem per una organització de treball en propostes d’aula, riques en quantitat i varietat d’estímuls.

Les propostes permeten la llibertat dels infants, ja que escullen l’activitat que volen portar a terme segons les seves necessitats i interessos. Això fa que siguin més capaços, autònoms i responsables.

Concretament a I4, tenim les aules organitzades en 6 espais d’aprenentatge: Llenguatge matemàtic, Lectoescriptura, Llenguatge artístic,  Experimentació, Construccions i Taula de llum.

Aquest curs hem iniciat el carnet de propostes que ens ajuda a observar/recordar què hem fet i, també, a organitzar-nos. Ens va bé per situar en el temps allò que hem realitzat i allò que encara ens queda per fer. És una eina molt senzilla i visual, ja que té imatges que ens ajuden a ubicar-nos relacionant cada foto amb un/a espai/proposta. Tres cops per setmana els infants en el moment d’escollir la proposta que volen realitzar enganxen un gomet a sobre de la imatge corresponent.

Aquest carnet és mensual i a final de mes ens autoavaluem. Cada nen/a  observarà i valorà si ha passat per totes les propostes, si sempre ha escollit  la mateixa,  si acostuma a  deixar aquelles que li requereixen més esforç… L’objectiu principal és que l’infant, per una banda, es vagi adonant de quines són les propostes o les activitats que més li agraden i que hi va més sovint, i per altra banda, quines són les que no li agraden tant. D’aquesta manera serà més conscient i tindrà la possibilitat d’autoregular-se.