Tot pensant en l’hort del curs vinent

Després del treball i cura de l’hort al llarg de tot el curs, vam trobar oportú incidir en aquest espai per fer un projecte de tancament del curs. Com quart curs s’encarrega del seu treball de forma setmanal i aquest ha estat meravellós, vam trobar necessari fer una guia de preparació pels alumnes de tercer de cara el curs següent. Aquesta guia inclou els aspectes més importants a tenir en compte i el conjunt de plantes i flors que hi podem trobar actualment a l’hort. A més, incideix en els possibles problemes que hi podem trobar en relació amb el clima i els animals que ens envolten i les solucions que hem anat aplicant i han resultat efectives. Aquest procés va afavorir i potenciar el treball en grup i entre iguals, aspecte important i necessari per a una bona cohesió grupal. Per acabar, vam realitzar un curt on els mateixos alumnes explicaven el procés, d’aquesta manera van treballar l’expressió oral i l’expressió no verbal i el resultat va ser molt entretingut i divertit.

La segona part d’aquest projecte va consistir a engegar la compostadora de l’escola. Des de principi de curs, ens havíem trobat amb què la terra del Madorell no és gaire fèrtil i per tant, les plantes no tenien suficients nutrients per a créixer. Per això, vam haver de comprar adob per tal d’ajudar a les plantes a créixer més fortes. No teníem massa clar com funcionava el compostatge i hi anàvem posant de tot dins de les compostadores existents al costat de l’hort: males herbes, fulles seques, branques, etc. Vam comprobar que no era la manera de crear el nostre propi adob.

És per això que vam pensar a investigar una mica sobre el tema. El nostre objectiu era poder engegar el compostatge per tal que els alumnes de 3r tinguin adob per quan comencin amb el projecte de l’hort. Vam fer un memory per saber com ho havíem de fer, què hi havíem de posar, quins animals i insectes ens hi podíem trobar… Un cop teníem clar el què i el com, vam fer un vídeo per tal de demanar permís al menjador de l’escola i poder recollir matèria orgànica als migdies.

Esperem que amb els mesos, aquest adob es vagi formant i que, gràcies a la nostra feina i a la guia que hem creat, els futurs alumnes de 4t puguin gaudir d’un fantàstic hort!