La collita del planter

Quina és la millor part de tenir cura de l’hort de l’escola? El menjar!

I això ho saben bé els nens i les nenes de 4t, que durant aquest curs han estat els encarregats de dur a terme totes les tasques relacionades amb l’hort. Sense dubte, la preferida de tots ha sigut la collita. Tenir l’oportunitat de veure com anaven creixent els aliments que nosaltres mateixos hem plantat i sembrat, ha sigut fantàstic. Per això, aquests dies la Classe del Planter ha decidit compartir una mica d’aquesta experiència amb la resta de l’escola.

La darrera setmana la classe va fer collita de les coliflors que teníem a l’hort, aquelles que els ocells van intentar menjar i ràpidament van haver de protegir amb ampolles d’aigua. Amb aquestes coliflors vam preparar una recepta a l’aula.
El primer pas era rentar bé les coliflors i anar trossejant-les. Després, havíem d’afegir oli, sal i una gran varietat d’espècies com curri, cúrcuma o herbes provençals per donar-li un gust especial a aquesta verdura. I per acabar, uns minuts al forn per poder degustar aquesta delícia, ben cruixent.

Va estar molt divertit poder cuinar a l’escola. I encara va ser més divertit quan l’alumnat de la classe ens vam dividir per poder repartir tot allò que havíem cuinat a la resta de classes de l’escola, des dels més petits d’infantil 3 anys fins als més grans de 6è.
A més a més, no ens vam oblidar de repartir-li també al Jordi, el conserge de l’escola, com a forma d’agraïment per tots els consells i l’ajuda que ha donat a la classe durant les estones d’hort.

Aquest projecte, ha estat una experiència que recordarem sempre, ens ha permès aprendre moltíssimes coses, tant a nens com a mestres i ens ha donat l’oportunitat de posar tots aquests coneixements en pràctica, obtenint així bones recompenses, com les nostres estimades faves, coliflors, bledes, llimones…

La Classe del Planter s’acomiada amb molta estima del seu hort “La Casa de les Plantes”.