Quants de vosaltres vau “patir” les matemàtiques? Quants de vosaltres us perdieu en abstracció dels nombres i els signes? Quants hem aprovat les matemàtiques com a resultat d’omplir fulls i fulls plens d’operacions, sense acabar d’entendre el com i el per què del garbuix de nombres…
Malauradament les matemàtiques per moltes generacions han estat això i un nombre considerable d’alumnes han estat sotmesos a l’etiquetatge que suposava assumir aquella terrible frase: “les matemàtiques no se li donen bé”
L’escola fa tres anys, va apostar per una proposta didàctica tan ambiciosa com engrescadora: Innovamat.
Aquest mètode d’aprenentatge de les matemàtiques, es basa en un material elaborat per experts en pedagogia, enginyeria, i sens dubte, didàctica de les matemàtiques.
El seguit de recursos i materials que es presenten als alumnes tenen diferents formats i tots ells estan encaminats a canalitzar l’aprenentatge de les matemàtiques, facilitant la comprensió dels conceptes abstractes de manera tangible i engrescadora.
La proposta és del tot competencial i basada en les 4 dimensions que es corresponen a l’àmbit matemàtic: resolució de problemes, raonament i prova , connexions i comunicació i representació. Aquestes dimensions es concreten en 10 competències que es troben detallades, graduades i relacionades amb els documents que determina el Departament d’Educació.
L’inici d’una sessió d’Innovamat mai és igual per als alumnes, la primera premissa és activar el seu pensament a través del plantejament de qüestions a resoldre, el seguit de respostes argumentades arriben per part dels alumnes gairebé de forma immediata. Sovint verifiquen, que podem arribar a una mateixa solució a través de diferents camins…sense por a equivocar-se, integrant les explicacions dels companys, visualitzant les solucions també a través de la manipulació i el material audiovisual..tot això i més és innovamat.
No volem que cap dels nostres alumnes “pateixi” les matemàtiques, volem que les integrin,les gaudeixin i les interioritzin d’una forma dinàmica,competencial i per què no, lúdica.