Què fem quan hi ha un conflicte?

“L’escola és el reflex de la societat i, alhora, és un espai privilegiat on tots els ciutadans i ciutadanes adquireixen uns coneixements i uns hàbits de socialització i de relació amb els altres. Un dels seus objectius bàsics ha de ser ensenyar i aprendre a viure i conviure; ha de fomentar i liderar la convivència, tant a l’interior del centre educatiu com al seu entorn immediat. En aquest marc social es fa més necessari construir conjuntament nous espais de ciutadania i afrontar, amb creativitat i responsabilitat, els conflictes inevitables que se’n deriven.

La confluència en el centre educatiu de moltes persones diverses que comparteixen de manera continuada un mateix espai i temps, amb diferents expectatives i potser diferents interessos, genera l’aparició de conflictes de convivència que cal resoldre en comú.

Des de l’educació infantil, els alumnes han d’entendre que el conflicte és un fet consubstancial a la convivència, i han de ser capaços d’afrontar aquest com una oportunitat per millorar, entenent les causes que el poden originar, els tipus de conflicte que es poden donar i els elements que el conformen i que cal analitzar a l’hora d’afrontar-lo i resoldre’l.”