Setmana d’adaptació nou alumnat
13/09/16La setmana del 5 al 9 de setembre hem treballat els contes…
NEDA QUE NEDA
La setmana del 5 al 9 de setembre hem treballat els contes…
NEDA QUE NEDA
La setmana del 5 al 9 de setembre hem treballat els contes…
EL PEIX IRISAT
La setmana del 5 al 9 de setembre hem treballat els contes…
REGALS DEL MAR
Aquest trimestre els nois i noies de 1r d’ESO hem fet un projecte en el que hem treballat conjuntament les àrees de plàstica i matemàtiques es deia CATIFES DE CIMENT. Des de plàstica vam treballar les rajoles hidràuliques, des del disseny de rajoles fins a la seva elaboració. Des de matemàtiques hem estat treballant la geometria i el dibuix geomètric i també vam fer una sortida a la biblioteca de Vilassar de Dalt on tenen un paviment de rajoles hidràuliques excepcioonal per la seva varietat. El projecte ha finalitzat amb el disseny, per part de cada alumne de la seva rajola que hem pintat en un dels murs del pati de l’escola de dalt.
Ha quedat “xulíssim” i volem felicitar de veritat a tots els nois i noies de 1r per la gran feina que han fet!!!
Enhorabona a tots i totes!
Aquest darrer dimecres de curs, la Carla i l’Íker -en aquesta ocasió- seran el nostre altaveu a la ràdio.
Com a portaveus de la classe, recomanaran el llibre que entre tots hem escollit: El diari d’en Greg.
Que per què l’hem triat? Doncs, entre d’altres bones raons…perquè:
Ahir al matí vam visitar l’hort que cuiden els nens de primer de primària amb la col·laboració del Diego i la seva senyoreta.
El Diego ens va parlar dels diferents tipus de plantes que podiem trobar allà (arbre, arbustos i herbes) i ens va recordar les diferències entre unes i altres.
Ens va ensenyar totes les plantes que tenen conreades i vam veure arbres com el nesprer i arbustos com el roser.
També vam observar molt bé els alls i les mongeteres i hem pogut veure com surten les patates. Però sobretot vam gaudir molt tastant les maduixes.
I sabeu què, a part de fruites, verdures i hortalisses també hi tenen plantes aromàtiques com el romaní, la menta; altres per curar com l’aloe vera i altres ornamentals com el roser. Que ja té 6 anys, com algú de nosaltres!
Vam passar una estona molt entretinguts i abans de marxar-nos ens va regar per estar més frescos.
Vam descobrir que l’any que ve serem nosaltres els que hi haurem de cuidar aquell hort. Quina il·lusió!
Ahir vam agafar una de les llenties que hem plantat al nostre pot per poder observar de ben a prop com va creixent.
Com el creixement de cada llentia porta un ritme diferent ( igual que el nostre propi creixement) vam poder comprovar, per grups, en quin moment es trobava cada llentia.
Vam ordenar les llenties des d’aquella que només l’havia brotat l’arrel fins la que ja l’havia crescut l’arrel, la tija i fins i tot les fulles.
Per fer aquesta observació vam utilitzar les lupes.
Després, vam fer un dibuix de l’evolució d’un llentia, aprofitant el que estàvem veient.
Segueix-nos!