“A COPS DE LIKE”: TALLER DE PREVENCIÓ DE VIOLÈNCIES MASCLISTES A LES XARXES SOCIALS

El divendres, 10 de desembre els alumnes de 2n d’ESO van participar del taller:  “A cops de likes”.  Un taller per a joves de prevenció de violències masclistes a les xarxes socials.

El taller, impulsat per la Diputació de Barcelona, va ser a càrrec de l’empresa Enruta’t .

Les xarxes socials són una gran eina de comunicació i interacció. Però no són neutres i tot i els seus beneficis, també s’hi reprodueixen violències masclistes, LGTBIFòbiques, racisme i altres formes d’odi, com a extensió de l’espai físic. Cal fer visible aquesta realitat i aprendre a detectar quins són els mecanismes que s’utilitzen, quins missatges i conseqüències genera i trobar estratègies individuals i col·lectives per combatre-ho.

L’objectiu és acompanyar a l’alumnat per a un ús més crític i responsable de les xarxes socials, sobretot en clau de gènere.