Projecte de Solidaritat (Tarija, Bolívia)

Des del curs 05-06 l’Escola està en contacte amb l’Associació Tarija de Premià de Mar.

La formació dels nostres alumnes, necessita un espai on poder treballar la conscienciació i la creació d’opinió si volem formar nois i noies solidaris, preocupats per treballar en la construcció d’un món més just.

Aquesta associació, a través de diferents activitats, vol donar a conèixer una realitat concreta, molt diferent a la nostra, on les necessitats, les prioritats i els valors són diferents als de la nostra societat.

Poder contrastar en determtarijinats moments aquestes dues realitats ens ofereix la possibilitat de pensar, analitzar, valorar, reconèixer les diferències, contrastar-les, entendre-les, … I en la mida que és possible, fer petites actuacions en un desig de col·laboració.

Un cop a l’any rebem la visita de membres de l’associació que ens posen al corrent de com funcionen els projectes que porten a terme (alguns d’ells ja són vells coneguts per nosaltres, com ara les necessitats dels nens i nenes de l’orfenat), però també hem anat creixent amb ells i ara sabem que necessiten comptar amb una casa quan surten de l’orfenat i quan important els resulta poder accedir a uns estudis que els facilitaran l’entrada al món del treball.

En l’ànim de col•laborar, cada any per la festa del final del primer trimestre, els nois i noies de 3r i 4t d’ESO munten unes paradetes i venen els pastissos que preparen a casa. Els diners recaptats són la nostra aportació econòmica.

El fet de mantenir en el temps aquesta col·laboració fa que sigui un recurs que es pot utilitzar en diferents moments de l’any a tutories, com a referent en altres aprenentatges, perquè Tarija és ja un element que conviu amb nosaltres.