La ruta dels Mims

Aquest divendres hem posat punt i final a la situació d’aprenentatge del segon trimestre:”Peus”. Uns peus que ens han portar a descobrir moltíssimes coses: artistes com l’Antoni Tàpies o llocs com el que vivim, Berga. Per aquest motiu, avui hem fet de guies per Berga, ensenyant i explicant a les famílies racons i historietes de la ciutat on vivim. Els PEUS ens han portat a passejar, descobrir i fer alguna ballada! Gràcies famílies per acompanyar-nos! Hem estat molt feliços!!!

Cliqueu la imatge!

Taller de rap

Els nens i nenes de Primària-6 han escrit i enregistrat dues cançons de rap a partir dels tallers que la cooperativa Versembrant han impartit a l’escola. Han pogut conèixer el context històric i social que va propiciar l’aparició de la cultura hip-hop i les seves manifestacions artístiques. Han fet un treball d’anàlisi crítica de problemàtiques socials properes a l’alumnat -en aquest cas, la guerra i el racisme- per escriure la lletra de les cançons, després de practicar diferents recursos literaris (comparacions i metàfores) i rimes. La cançó i el videoclip final els presentem a la Mostra Sambori 2024 organitzada per Òmnium Cultural, entitat que ens ha subvencionat el taller que hem fet amb Versembrant.

La cançó de P6A tracta sobre la guerra i es titula LA SANG NO ARREGLA RES.

La cançó de P6B tracta sobre el racisme i es titula TOTS SOM IGUALS.

La nostra setmana en imatges!

Aquesta setmana ha estat una setmana de retorn, de tornar a agafar el ritme i de començar a preparar cosetes! Jugant i des de situacions properes i que puguin viure aprenem un munt de coses! Hem jugat amb el nou minimon de primavera, hem treballat la mesura i els números, hem observat i escrit paraules mitjançant unes ampolles plenes d’objectes i hem començat a preparar la caminada amb les famílies que farem el proper divendres. Cada setmana noves vivències i aprenentatges!

Peus

Al llarg del segon trimestre, a la classe des Mims hem estat envoltat de “Peus”, uns peus que ens han endinsat en el món de l’art i de la interculturalitat. Visca els Peus!

 

Territori Salamandra

Els nens i les nenes de P3 després d’observar els estímuls d’escola van decidir endinsar-se en el món de les Salamandres. A partir de les seves preguntes inicials es va desenvolupar un projecte on van poder conèixer com és una salamandra, les seves característiques principals, el seu hàbitat, el que menja, com es reprodueix….

Teniu ganes de descobrir com s’ha desenvolupat el projecte?

 

Per què hi ha animals que tenen taques?

Un dia vam arribar a l’escola i vam trobar-la tota plena de taques i línies, a partir d’aquest estímul l’alumnat de primària 2 vam començar a treballar el projecte interdisciplinari ‘Línies i taques’.

La pregunta que ens vam fer va ser ‘Per què hi ha animals que tenen taques?’  Després d’investigar-ho i descobrir-ho hem treballat el conte ‘NO totes les girafes tenen taques’. A través d’aquesta història hem parlat de la diversitat i en petits grups hem creat la nostra girafa especial.

Voleu veure com ho hem treballat?

El Circ a I3

Els infants d’I3 hem dut a terme el projecte “El Circ” a través del qual hem après a treballar en equip i hem adquirit molts valors com el companyerisme, solidaritat, esforç,…

En Flopi i el seu nas vermell, des que van arribar a les nostres aules, han omplert els nostres dies de màgia, colors, contes, cançons, danses, activitats plàstiques, paraules, emocions, jocs…i així, d’una manera molt divertida hem après molt i hem gaudit d’aquest projecte tan bonic i que ens ha il.lusionat tant. 

La visita de la Pallassa Trafalgar, la construcció entre tots i totes  del nostre propi Circ, les sorpreses que ens ha portat en Flopi,…i moltes altres coses han fet que aquest projecte hagi estat genial.

Avui el volem compartir amb vosaltres i per això us deixem un conjunt d’imatges molt boniques que esperem que us agradin molt.

Podeu veure més imatges del nostre projecte aquí.

 

 

Casa de les abelles

Aquest dijous P3 i P4 hem pogut gaudir de la sortida a la Casa de les Abelles a St Pere de Torelló. Hem vist de primera mà com es produeix la mel i ens han acostat al món de l’apicultura: com viuen les abelles, la feina de l’apicultor i la varietat de productes naturals que genera aquesta activitat, així com la importància de les abelles envers la natura. A més a més, hem pogut degustar la mel i ser apicultors per un dia. Tota una experiència!

FOTOS

 

La nostra setmana!

Un resum en fotos de la nostra setmana, carregada de sabates i més sabates, d’oloreta de primavera començant a jugar amb un minimon nou i de visites de mares que ens han ensenyat la tècnica del Henna. Preparats, ja per encarar l’última setmana del trimestre!

 

 

 

Taller artístic: Keith Haring

En un dels tallers artístics de primària 1 i primària 2 hem estat treballant Keith Haring. Va ser un artista plàstic estatunidenc i els seus treballs responien a la cultura del carrer dels anys 80. Utilitzava línies simples i colors vius per fer les seves obres. Va començar pintant a les parets del metro de Nova York i no tenia massa temps per fer-ho, havia de vigilar que la policia no el veiés. Un any abans de la seva mort va venir a Barcelona i va pintar un mural en un mur de la ciutat. Aquesta obra estava inspirada en la sida, la malaltia que ell patia.

En el taller hem pogut conèixer aquest artista i les seves obres, així com les seves característiques. Hem treballat la figura humana representant-la de diferents maneres. Ho voleu veure?

Cliqueu damunt de cada taller per veure’n les imatges.

Taller 1 Taller 2  Taller 3 

 

Els castellers!

El passat divendres, la Núria i en Marc van venir a la classe del Mims a ensenyar-nos tot allò que saben de fer castells! Ens va agradar molt poder conèixer aquest món i, de fet, gràcies a la seva ajuda vam poder endinsar-nos-hi! Vam enfaixar-nos, vam fer d’enxanetes i vam acabar fent una GRAN PINYA! Perquè… la Núria i en Marc ho van endevinar de seguida: a la classe dels Mims formem un Gran equip! Igual que els Castellers de Berga! MOLTES GRÀCIES!

Cliqueu la imatge!

Ens encanta anar a la piscina!

L’alumnat de primària 2 durant aquest trimestre cada dimecres hem anat al Tossalet per fer el programa ‘De cap a l’aigua’. Tots aquests dies hem pogut fer educació física gaudint de l’aigua, hem millorat la nostra tècnica de natació i hem creat vincle d’aula. Ha sigut una activitat molt enriquidora i ja esperem anar a primària 3 per poder repetir!!

Un tomb per Berga!

Avui, les nenes i nens d’I5 hem anat a fer un TOMB per Berga. En la situació d’aprenentatge d’aquest segon trimestre: “Peus”, vam descobrir que els peus ens porten a molts llocs, però, a dos de comuns: a l’escola i a Berga. I per què no descobrir una mica més de la nostra ciutat?I així ha estat! Hem descobert un munt de racons i curiositats que no coneixíem i hem acabat el recorregut ballant al so de la música dels gegants de la Patum pel carrer Ciutat i amb un salt de plens a la plaça de Sant Pere. Volem donar les gràcies al nostre guia particular, en Toni, per regalar-nos un matí tan bonic. També volem agrair a l’Ajuntament de Berga que ofereixi aquest tipus d’activitats, acostant la ciutat als més petits/es!

Cliqueu la imatge!

Raps de P6 a l’Escola Sant Joan

El rap de P6: Els alumnes de Primària 6 de l’escola Sant Joan estan fent un taller de rap.

Els nens i nenes de l’escola Sant Joan de Berga estan fent un taller en què s’han proposat  fer un rap sobre temes delicats com les guerres i el racisme. 

Amb ajuda del raper Kovich i l’editor de so Ivan, l’alumnat de P6 ha aconseguit fer dos raps sobre els temes mencionats anteriorment. Els nens de P6A han escrit una cançó de les guerres, i els de P6B l’han escrit pensant en el racisme.

Tot això ho han fet durant quatre divendres:  dos d’ells van servir per escriure les lletres, i els últims dos per fer la gravació. 

Autors i autores: Queralt, Meli, Martina i Joan 

Despedida de la Martina

L’ÚLTIM DIA DE LA MARTINA: DESPEDIDA DE LA  MARTINA

El  23 de febrer va ser l’últim dia de la Martina.                                                                           

El passat divendres va ser l’últim dia de la Martina. Ella era una noia de pràctiques que va estar amb l’alumnat de P6, durant 3 mesos. La  noia va estar amb els alumnes de P6 i també els hi feia classes de català sobre les notícies. Ella és entrenadora de futbol al camp de Berga i juga molt bé.  

A l’última hora de la tarda, la Martina ens va donar un petit objecte  a cadascun dels alumnes de  P6A i B. i van menjar coca i xocolata. Els nens i nenes s’ho van  passar molt bé, però també era una mica trist perquè ella després 3 mesos havia de marxar. Esperem que estiguis bé, Martina.                                     

Autores: Qeto Korkotadze i Valentina Ciuca

Així parlà Zaratustra

“Zaratustra, després d’estar 10 anys dins una cova per poder pensar -amb la serp i l’àliga que l’ajudaven- va voler tornar al seu poble. Quan va intentar sortir de la cova, un raig de sol li va donar a l’ull esquerre i un altre a l’ull dret. Tornà enrere, novament dins la cova. Ho tornà a intentar i, el mateix… A la tercera vegada, per fi va sortir i quan va veure totes les coses que portava tant de temps sense veure, es va quedar tot un dia sencer contemplant-les: el seu poble, el riu, el llac i gaudir de tot el que no veia durant tant de temps.” Nosaltres hem interpretat així la història i la música, amb una dramatització i una instrumentació del poema simfònic “Així parlà Zaratustra” del compositor alemany Richard Strauss:

També hem vist com l’Orquestra Filharmònica de Berlin interpreta el poema simfònic “Així parlà Zaratustra” de Richard Strauss: