Presents a la 5a Trobada d’escacs a l’escola

L’Escola Marià Fortuny ha estat un dels set centres que aquest passat dijous han participat la 5a Trobada d’escacs a l’escola del Baix Camp, reunint-se a les instal·lacions de l’escola la Vitxeta aproximadament uns 250 alumnes de 3r de Primària.

5a Trobada d’escacs a l’escola celebrada a la Vitxeta. Foto: reusdigital.com

La jornada ha consistit en tres rondes consecutives d’escacs, amb una pausa per l’esmorzar, on el més important ha estat seguir aprenent aquest joc i poder relacionar-se amb nenes i nenes de la mateixa edat d’altres centres escolars de la comarca.

Des de l’organització s’ha volgut agrair la bona acollida que l’alumnat de l’escola amfitriona han fet als altres escaquistes. Els mestres, per part seva, han destacat l’elevat grau de concentració que s’ha assolit i la motivació de l’alumnat participant. Aquestes escoles formen part del projecte ‘Escacs a l’escola’, que té la finalitat de promoure els escacs com a eina educativa en horari lectiu.

Les escoles que s’han trobat a la Vitxeta han estat Josep Fusté (Alforja), Josep M. Soler i Gené (Montbrió del Camp), col·legi Sant Rafael (La Selva de Camp) i General Prim, Marià Fortuny, Montsant i La Vitxeta (Reus).