Les taules de multiplicar… al pati!

img_2429

Aprendre les taules de multiplicar és essencial per poder resoldre situacions quotidianes. Memoritzar-les no és una tasca fàcil, implica molt d’estudi per part dels alumnes, per això, des de l’aula de suport, fem diferents activitats per a que l’estudi no sigui tan pesat.

A l’aula de suport hem explicat el concepte de multiplicar, hem treballat les taules de multiplicar amb material, a la pissarra i a la llibreta, hem donat temps d’estudi a l’aula, les hem preguntat individualment i per grups. Però el que més els hi agrada als alumnes, és quan les repassem en forma de joc al pati mitjançant una pilota, com es diverteixen!

El joc consisteix en posar-se en rotllana. Un/a alumne/a té la pilota i formula una taula de multiplicar (per exemple 6×8), seguidament llença la pilota al company o companya que vulgui i aquest/a, en rebre-la, ha de contestar la taula de multiplicar. Si diu bé la resposta (48 en aquest cas), formula una altra taula de multiplicar diferent i passa a la pilota a un altre amic/amiga. En el cas que un dels nens o nenes digui malament el resultat (per exemple 45), serà eliminat i sortirà de la rotllana. Guanya el nen o nena que queda sol i ha eliminat a la resta. Al pujar a classe, cada alumne diu en quina taula concreta s’ha equivocat i entre tots analitzem per què i se l’estudia. Si vols veure algunes fotos de com repassen al pati les taules de multiplicar, clica a… Fotos

Una altra forma de repassar les taules de multiplicar és fent, 5 minuts abans d’acabar la sessió de matemàtiques, una filera (que comença a l’aula de suport) i avançar tres passes tots els alumnes de la filera si el nen/a que li toca respon bé a la taula que li pregunta la mestra, i retrocedir-ne tres, si la falla. L’objectiu és arribar lo més ràpid possible a la seva classe. Els hi agrada molt aquesta activitat i realment és molt efectiva.