Recursos recomanats pel confinament CICLE SUPERIOR (actualitzat)

Novetats d’activitats de sisè

Benvingudes famílies de 6è

Tenint en compte els vostres neguits sobre els continguts a assolir al finalitzar l’educació primària dels vostres fills, i així passar a l’ESO amb més tranquil·litat, us fem un llistat sobre allò que seria bo que anessin treballant a casa mentre duri el confinament i puguem veure’ns de nou.

MATEMÀTIQUES

CATALÀ

CASTELLÀ

• Fer les lectures que us queden del llibre i les comprensions lectores (recordeu que sempre us diem que la comprensió és la part més important de la llengua).
  • Mireu l’ortografia dels temes que ens queden i trieu 5 exercicis ortogràfics de cada tema. Després trieu un dels dos dictats proposats, el copieu sense faltes, l’estudieu una mica, i algun familiar us el dicta.
  • Juegos

Ortografía:

Ortografia 6è. Mundo primaria

Juegos de ortografia

Gramática

Juegos de gramatica

Ejercicios de gramática

Comprensión lectora

Velocidad lectora

Juegos de comprension lectora

MEDI SOCIAL

• Una important agència de viatges ens ha encarregat que fem itineraris de 15 dies per tot el territori espanyol.

Sortint de Cerdanyola, cadascú de vosaltres redactarà l’itinerari dia per dia a una comunitat autònoma, la que vulgueu, especificant que es visitarà cada dia: nom de la ciutat, algun monument important, museu, algun espai natural…, algun àpat de la zona recomanat…Intenteu donar el màxim de detalls del recorregut, ajudeu-vos de l’atles i busqueu informació per internet de la comunitat que trieu. Podeu afegir imatges.

MEDI NATURAL

• Resum amb dibuixos del tema de la classificació dels éssers vius, amb títols, subtítols… podeu fer “apuntes molones”, però recordeu de fer el resum de tot el tema i de tots els tipus d’éssers vius: animals (vertebrats i invertebrats), plantes, fongs, bacteris, algues i protozous. Podeu fer esquemes, dibuixos…

Encara que les Competències Bàsiques s’han anul·lat, podeu anar fent les que hi ha a la web d’anys anteriors.

Avaluació de sisè d’educació primària

ENGLISH CS

• For fifth graders: You can do the exercises on the pages 8, 14 and 15 and before Easter I will post the answers for you to correct.
  • Alumnes de 5è podeu anar fent els exercicis de l’Activity Book de la pàgina 8, 14 i 15. Abans de Setmana Santa posaré les solucions per a que ho pogueu corregir.
  • For sixth graders: You can do the exercises on the pages 11, 13 and 15 and before Easter I will post the answers for you to correct. You can also make a treasure map and have the whole family participate. remember to explain the vocabulary.
  • Alumnes de 6è podeu anar fent els exercicis de l’Activity Book de la pàgina 11, 13 i 15. Abans de Setmana Santa posaré les solucions per a que ho pogueu corregir. D’altra banda, podrieu fer un mapa del tresor i fer participar a tota la família. Això si, recordeu explicar primer el vocabulari (tourn left, go straight, cross the sofa… ).

Aneu fent sense angoixar-vos. Ens veiem aviat, que ja en tenim ganes!!!!

Expressió artística per crear la creativitat

Propuestas Creativas Idecart

Una mica d’exercicis de respiració, relaxació i meditació per aquest dies.

MATEMÀTIQUES:

JOCS MATEMÀTICS 5è

JOCS MATEMÀTICS 6è

PROGRAMACIÓ

LIGHTBOT

SCRATCH

Recull  de  plataformes digitals per aprendre jugant:

Pipoclub.com Árbol ABC Science & Fun by Elesapiens Whooo’s Reading? Smartick
Cerebriti Code.org Planetanimado para jugando Poisson Rouge Socrative
Vedoque Cristic Aprendizaje lectoescritura Mundoprimaria.com Verso App
KnowRe SuperSaber.com Smile and Learn Little Smart Planet Kahoot!