Setmana CodeWeek

Del 15 al 23 d’octubre s’ha celebrat, promoguda per la Unió Europea,  la 4a. Edició del Codeweek, la setmana de la programació.

La nostra escola s’ha afegit a aquesta setmana treballant la programació des de P4 al Cicle Mitjà. I ho hem fet ajudats per uns petits robots: les bee-bots a parvulari i cicle inicial i els pro-bots a cicle mitjà.

A P4 era la primera vegada que veien aquests robots i van haver de descobrir el que eren i com ho havien de fer per a que funcionessin. Fet el treball de descoberta, entre tots ens plantegem aplicacions pràctiques i reptes senzills i no tan senzills.

L’alumnat de P5 i cicle inicial que ja l’any passat havien vist els bee-bots es van mostrar entusiasmats amb la seva tornada i vam poder plantejar reptes molt més complexos.

Al Cicle Mitjà vam fer els tallers amb els pro-bots, uns cotxes… fantàstics!. L’alumnat de les diferents classes van haver d’organitzar-se en grups, parlar entre ells, consensuar accions i aprendre dels errors. Només d’aquesta manera  van poder donar les ordres precises al robot i dibuixar el recorregut desitjat, les figures geomètriques escollides, escriure lletres… i aconseguir els reptes. Prova superada!!!!

Relacionat també amb la CodeWeek, dimarts 25 d’octubre, de 5 a 7 de la tarda es realitzarà al nostre centre un taller per a docents per conèixer i treballar amb les Bee-bots i les Blue-bots (que es poden programar des de una tablet). Aquest taller està dins de la formació del Pla de Formació de Zona i respon a la necessitat d’impulsar i donar resposta a la inquietud dels mestres respecte al tema de la robòtica i la programació.

Desprès d’aquests dies treballant al nostre centre i del treball realitzat també el curs passat, podem afirmar que promoure l’aprenentatge de la programació,  afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.