Projecte dels Tions ajudants

L’escola Carles Buïgas cada any al voltat de l’entrada de l’hivern desperta al seu Tió i els hi explica als infants una història referent a la necessitat de que tinguin cura del Tió ja que tot i que és màgic serà els aliments, l’estima i la cura que li donin la que farà que sigui màgic.

En aquest moment és on introduïm la nostra història, bàsicament se’ls hi explica que aquest any a més a més el Tió necessita ajudants perquè s’ha fet gran.
Aquest fet dóna joc al Taller de Tions: es fan Tions mida mini amb materials prèviament preparats. Que un cop fets es queden al costat del Tió de l’escola.
Posteriorment els Tions ajudants, joves, trapelles…. s’escapen de l’escola, d’un dia per l’altre desapareixen i és quan es genera la cerca per les xarxes socials, penjant cartells i totes les idees que se’ls acudeixi als infants. Les famílies proposen cercar-los un dissabte al matí per Collserola on afortunadament els nens i nenes els trobaran amagats.

Quan els troben se’ls hi regala un “Kit de supervivència de Tions” (una manteta, una mandarina i un bombó…;) I la història acaba feliçment tornant als Tions ajudants a l’escola per a que ajudin al Tió gran.

Guió de l’activitat

Historia tios