Generació Plurilingüe (GEP)

El nostre Institut concep l’educació com una gran oportunitat per ajudar els i les adolescents a adquirir un bon domini en llengües estrangeres, especialment l’anglès. I és que, avui dia, les llengües estrangeres tenen un paper clau en el creixement acadèmic i la posterior inserció laboral del nostre alumnat, ja que el capaciten per a interactuar amb el món en diversos idiomes tot afavorint-ne l’amplitud de visió i el desenvolupament del pensament crític. Aquesta concepció enllaça plenament amb un dels objectius importants recollits al nostre projecte educatiu com és potenciar l’ús de la llengua anglesa.

El programa de generació plurilingüe (GEP) és un Programa d’Innovació Educativa impulsat pel Departament d’Educació en el qual participen centres de tota Catalunya. El nostre institut va adherir-s’hi l’any 2021-2022. Explicat de forma molt bàsica, el programa fa servir metodologies de tractament integrat de llengua i contingut (TILC) en matèries no lingüístiques o dit d’una altra manera, s’imparteixen continguts de diferents matèries que no són de llengua (ciències naturals, ciències socials, matemàtiques, tecnologia. educació física,…)  en anglès.

El projecte Tell Me What You CLIL!, en referència a la cançó dels Beatles Tell Me What You See es basa en la realització de projectes transversals desenvolupats en anglès que mobilitzen els sabers de manera globalitzada. D’aquesta manera l’alumnat esdevé el motor del seu aprenentatge i, a través de la llengua anglesa, construeix coneixement.

“Què podem fer per millorar el sistema de reciclatge de la nostra escola?” Amb aquesta pregunta desafiem l’alumnat de 1r ESO perquè animi tota la comunitat educativa a reciclar bé. Parlem del projecte “Go green! Go!”. Afavorint les rutines de pensament per tal de detectar el que ja coneix sobre aquest tema, l’alumnat aprèn vocabulari relacionat amb aquesta temàtica de manera molt visual i activa, i es comunica en anglès per expressar les seves idees. El resultat final d’aquesta aventura comprèn des de la creació de pòsters i la fabricació de papereres, fins a la preparació d’un Walking Tour per explicar què han fet i per què ho han fet.

Pitja sobre la imatge per veure el funcionament

A 2n ESO es desenvolupen dos projectes:

• “Where are the keys of the castle?” Amb aquesta pregunta motivadora l’alumnat es planteja el següent repte: què podem fer per animar el jovent a visitar el Castell de Claramunt? Aquest curs 2023-2024 la resposta ha estat muntar una gimcana amb diverses activitats realitzades en anglès per conèixer com era la vida quotidiana a l’Edat Mitjana a través del llegat d’aquest preciós castell que encimbella La Pobla de Claramunt.
  • Un projecte transversal sobre les “ciutats intel·ligents”, és a dir, aquelles ciutats que utilitzen les noves tecnologies per facilitar la vida de les persones que hi viuen. És el cas de Manresa? El projecte “Get Smart!” ajudarà l’alumnat a descobrir-ho.

Welcome!