Servei d’assessorament

Què és?

El servei d’assessorament en la formació professional té per objectiu definir i orientar un itinerari formatiu i professional de la persona interessada per aconseguir-ne millorar la qualificació. Compta amb l’atenció personalitzada d’experts de la família professional escollida.

Durant el procés d’assessorament, que es desenvolupa al llarg de 2 o 3 sessions presencials al centre, l’usuari aporta tota la documentació de què disposa perquè li sigui valorat l’expedient formatiu i laboral. Com a resultat del procés l’usuari obté un informe d’assessorament que conté el seu itinerari amb les recomanacions per dur-lo a terme. Aquest informe és un requisit previ per sol·licitar el servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges que s’hagin assolit mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.

Com sol·licitar el servei?

El serveis d’assessorament es sol·liciten als centres a través de les respectives pàgines web. En el cas de Lacetània, enviant un mail a l’adreça del Servei d’assessorament i reconeixement (SARE) sare.fp@lacetania.cat. El nostre institut ofereix el servei d’assessorament en les famílies professionals d’Administració i gestió, Electricitat i electrònica, Fabricació mecànica, Informàtica i comunicacions, Instal·lació i manteniment i Transport i manteniment de vehicles.

Com funciona?

• El servei el presta el centre educatiu de forma personalitzada.
  • Identifica i analitza detalladament les capacitats i les expectatives professionals de la persona, valorant i fent les recomanacions de les ofertes formatives que millor s’adaptin al seu perfil i interessos.
  • Conclou amb el lliurament de l’informe d’assessorament, requisit per presentar-se al servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral i on hi constarà:
    • Les recomanacions de la persona assessora.
    • L’itinerari formatiu i professional.
    • El dossier de la trajectòria professional.

Quina documentació és necessària?

• En el moment de la inscripció al servei d’assessorament
    • Full de sol·licitud amb les dades personals i la família professional escollida.
    • Fotocòpia del DNI, NIE o Passaport, acompanyat de l’original per la seva verificació.
    • Document justificatiu de la bonificació o l’exempció del preu públic si és el cas.
    • Pagament del preu públic o resguard de pagament del preu establert
    • Títols oficials acadèmics per exemple FP1, ESO, FP2, BUP, COU …
    • Certificat de vida laboral.
  • A la primera entrevista amb el tutor
    • Certificats oficials de treball: Certificats de professionalitat
    • Certificats de les empreses que ha treball, indicant les activitats i feines que feies, i el temps en que vas fer cada una d’elles
    • Certificats de cursos

On puc obtenir més informació?

• A la web del Departament d’Educació: Servei d’assessorament
  • Als centres que ofereixin el serveis d’assessorament i de reconeixement acadèmic dels aprenentatges presencialment o al seu web. Cercador de centres amb mesures flexibilitzadores.
  • A l’institut Lacetània, trucant al telèfon 93 877 37 50 o enviant un correu electrònic a l’adreça del Servei d’assessorament i reconeixemnt sare.fp@lacetania.cat

Horari d’oficines

Consulteu l’horari a la pàgina principal https://inslacetania.cat