Presentació

L’Institut Lacetània és un centre públic d’educació secundària fundat l’octubre de 1968 amb el nom ‘Escuela de Maestria Industrial’.

L’Institut segueix una línia progressista en els ensenyaments que imparteix, basada en l’educació de la persona en els valors democràtics de convivència, la normalització del català com a llengua d’aprenentatge i de relació i l’arrelament a l’entorn ciutadà, amb la voluntat d’esdevenir un centre de cultura al servei de la societat.

Actualment, a l’Institut hi ha més de 1.700 alumnes, uns 190 professors i professores i 10 persones en l’àrea d’administració i serveis i atenció educativa.

En el centre es poden cursar estudis d’ESO, Batxillerat, Cicles formatius de grau mitjà i superior, cursos d’especialització de Formació Professional i programes formatius que faciliten la inserció laboral a l’alumnat que no ha superat l’ESO. A més, en col·laboració amb la Fundació Lacetània, s’ofereixen cursos de formació ocupacional i contínua.

Fa anys, l’Institut va iniciar un procés d’implantació d’un sistema de gestió de la qualitat en l’àrea de l’ensenyament i aprenentatge, i va obtenir la certificació de qualitat ISO 9001 el juliol de 2002, esdevenint d’aquesta manera el primer centre de Catalunya en obtenir dita certificació. Des de llavors s’han anat superant amb èxit les successives auditories i en l’actualitat estem certificats amb l’última versió de la norma, la ISO9001:2015, vigent des del març del 2021.

El juny de 2002 el nostre centre va ser guardonat amb el primer Premi Catalunya d’Educació, concedit per la Generalitat de Catalunya, en la modalitat de centres docents.