Presentació

L’Institut Lacetània és un centre públic d’educació secundària fundat l’octubre de 1968 amb el nom ‘Escuela de Maestria Industrial’.

L’Institut segueix una línia progressista en els ensenyaments que imparteix, basada en l’educació de la persona en els valors democràtics de convivència, la normalització del català com a llengua d’aprenentatge i de relació, i l’arrelament a l’entorn ciutadà, amb la voluntat d’esdevenir un centre de cultura al servei de la societat.

Actualment, a l’Institut hi ha prop de 1.500 alumnes, uns 140 professors i professores i un 8 persones en l’àrea d’administració i serveis.

En el centre es poden cursar estudis d’ESO, de Batxillerat i de Cicles formatius de grau mitjà i superior, així com programes formatius que faciliten la inserció laboral als alumnes que no han superat l’ESO.

Com a titulars del Projecte d’Integració de Formació Professional del sector electromecànic del Bages, en col·laboració amb la Fundació Lacetània, oferim formació ocupacional i contínua.

Fa anys, l’Institut va iniciar un procés d’implantació d’un sistema de gestió de la qualitat en l’àrea d’ensenyament-aprenentage, i va obtenir la certificació de qualitat ISO 9001 el juliol de 2002, superant amb èxit la seva renovació.

El juny de 2002 el nostre centre va ser guardonat amb el primer Premi Catalunya d’Educació, concedit per la Generalitat de Catalunya, en la modalitat de centres docents.