Orientació educativa a FP

Des d’aquest curs escolar 23-24 l’institut Lacetània compta amb un servei exclusiu d’orientació dedicat a l’alumnat de formació professional. Aquest servei està cofinançat amb recursos del Fons Social Europeu (FSE).

Dins del marc d’un sistema d’educació inclusiu, que té per objecte garantir que tots els centres educatius sostinguts amb fons públics dins l’àmbit de l’ensenyament no universitari siguin inclusius, des d’aquesta perspectiva l’orientació esdevé una acció bàsica per acompanyar a la persona en la seva formació al llarg de la vida.

Les funcions bàsiques d’aquest servei d’orientació són:

• Atenció directa a l’alumnat: codocència, atenció individualitzada, coordinació amb altres agents, etc.
  • Suport a la comunitat educativa: assessoraments, dissenys d’adaptacions, orientació educativa i professional (SIOP), etc.

Els serveis d’informació i orientació per a la trajectòria formativa i professional permeten identificar les capacitats, interessos, potencialitats i oportunitats de millora de la persona (de qualsevol edat, perfil o trajectòria professional) per acompanyar-la en la presa de decisions i construir, de manera consensuada, el seu itinerari formatiu, de transició al mercat laboral o de perfeccionament i reciclatge competencial.

Encara no saps quin cicle formatiu vols estudiar? Realitza el test d’interessos professionals: Començar el test!

• Orienta’t en la formació professional

Tota la informació sobre l’FP a Catalunya

Recursos d’orientació per als estudiants

• Universitat

Indicadors i anàlisis de les carreres que es poden estudiar, models dels exàmens de les PAU, gestió d’ajuts.

Informació sobre accés als estudis universitaris per estudiants de cicles formatius

• Em vull incorporar al mercat laboral

Estàs desorientat/da? Tens dubtes sobre el teu futur i no saps com resoldre’ls?

Orientació Laboral – Orientació acadèmica. Informació i continguts sobre el sector laboral

Per una orientació més individualitzada contacta amb la nostra orientadora: siop@lacetania.cat