PROJECTE STEAM 4ESO – VIATGE A MART

La tornada de vacances ha portat a l’alumnat de 4 ESO lluny de la Terra, fins al planeta Mart.

Hem treballat de valents i valentes en el projecte STEAM dedicat al planeta vermell, el centre d’atenció a escala mundial en termes de ciència i tecnologia. El 1r dia ens hem connectat en directe amb l’Observatori Astronòmic del Montsec, des d’on en Kike Herrero, el director tècnic, ens ha donat les últimes notícies i explicacions sobre l’Univers, el planeta Mart i exoplanetes. Les ciències i les matemàtiques ens han ajudat a arribar fins a Mart. El 2n dia l’hem dedicat a les dificultats i reptes de sobreviure a Mart. Per sobreviure, hem comptat amb l’ajuda de la Gisela Detrell, enginyera aeroespacial i doctora en sistemes de suport vital. Hem connectat en directe amb Stuttgart perquè ella ens expliqui què hem de saber per poder dissenyar correctament una colònia a Mart.

Hem après tots que la física, la química, la biologia, la geologia, la tecnologia i les matemàtiques, però no només, són necessàries per portar a terme una missió tan ambiciosa. D’aquesta manera l’alumnat ha pogut utilitzar coneixements diversos adquirits al llarg del curs i compartir-los amb els seus companys i companyes. El professorat hem gaudit en la construcció d’aquest projecte, pensant que aquest àmbit ofereix inspiració i motivació, i a més a més, especialment a Catalunya, també consisteix en una gran aposta professional en la futura economia de l’espai.