LORCA AL TEATRENEU

El dia 15 de gener, els alumnes de 1r de batxillerat van anar al Teatreneu (Barcelona) a veure l’obra teatral La casa de Bernarda Alba, una de les lectures obligatòries d’aquest curs.

Es tractava d’una adaptació del text escrit per Federico García Lorca l’any 1936. L’obra va ser representada per només quatre actrius, algunes de les quals havien de dur a terme papers dobles, ja que a l’obra original apareix un gran nombre de personatges, d’entre els que destaquen la mare (Bernarda), les seves cinc filles (Angustias, Magdalena, Amelia, Martirio i Adela) i la criada (Poncia).

Tant alumnes com professors vam gaudir d’una obra carregada de tragèdia, en què es convida a l’espectador a reflexionar sobre temes com la censura i les convencions socials, la repressió de la dona, o el paper d’aquesta en la societat -tant de principis del segle XX com a l’actual-.

Al final de la representació va tenir lloc un col·loqui entre els alumnes i les actrius sobre el text, la posada en escena, o la pròpia feina actoral.

Autor: Víctor Hernández