Informació important per tasques a fer duran aquests 15 dies de no assistència a l’institut

Benvolgudes famílies,
Com ja deveu saber, seguint les instruccions del Departament d’Educació, els centres escolars estaran tancats del 13 al 27 de març, tots dos dies inclusivament. Això suposa un trasbals a tota la comunitat educativa amb una acció que no s’ha hagut de fer mai abans. Això vol dir que a tots ens agafat molt de sorpresa.
Des de l’Institut Torrent dels Alous s’han decidit unes mesures per intentar paliar l’aturada que no anar als centres escolars durant 15 dies suposa.
1) Els professors proposaran tasques als alumnes de forma telemàtica, ja sigui a través del Classroom, gmail, o altres mitjans que es proposin. Seran tasques genèriques per ajudar a no desconectar del sistema educatiu (com va comentar el Conseller Bargalló no estem en situació de vacances). No es pretén suplir les classes, però sí que els alumnes des de casa puguin anar fent feines de consolidació, repàs, etc.
3) Les tasques no seran obligatòries, pel fet que no podem assegurar que tots els alumnes tinguin un punt d’accés a Internet i seguir la proposta de feines que es facin de forma telemàtica. Això vol dir que no podríem causar un greuge comparatiu als alumnes que no poden estar connectats. En el cas d’aquests alumnes sense connexió a internet, es recomana que des de casa, les famílies els proposin feines generals com ara llegir algun llibre, fer algun resum, alguns exercicis de càlcul mental, etc… (i posteriorment entregar-ho al tutor en el primer dia de classe). Recordem que les biblioteques estan tancades. Demanem, si us plau, la complicitat de les famílies en aconseguir que l’alumnat vagi fent feines al llarg d’aquests dies.
4) Alguns alumnes ens estan escrivint per veure si poden venir al centre a buscar material. Hem fet la consulta a Inspecció Educativa per veure si es pot organitzar que vingueu un dia de la setmana vinent. Si ens autoritzen, penjarem aquesta informació amb la data proposada al web del centre i enviarem un mail.
5) En el cas de 2n batxillerat, el professorat té instruccions específiques per aquest alumnat i em consta que molts d’ells ja s’han posat en contacte amb els estudiants per intentar compensar la pèrdua que aquests dies lectius suposa.
6) Per aquells que tingueu pendent de fer alguna preinscripció, sembla ser que les dates previstes (23 març a l’1 d’abril en el cas d’educació secundària) continuen vigents. Ens enviaran instruccions de com procedir per fer-ho possible i us mantindrem informats, com sempre a través del mail i web del centre. Es cancel·len, però, les portes obertes del 18 de març.
7) El professorat continuem treballant amb el nostre horari lectiu habitual des de casa, així que qualsevol dubte que els alumnes tinguin, poden posar-se en contacte amb nosaltres i en la mesura del possible, els intentarem ajudar.
Crec que això és tot! Agrair-vos per avançat els esforços que les famílies esteu fent en aquests dies excepcionals.
Un cop més, gràcies a tots per la vostra col·laboració!
Salutacions cordials,
Equip directiu