COMENÇA EL TEMPS DE LECTURA

Aquest setembre hem començat el curs escolar amb una nova activitat: el Temps de Lectura. Es tracta d’un temps fix dins l’horari lectiu del centre dedicat a la lectura lliure, silenciosa i autònoma.

Alumnes i professors tindran l’oportunitat de conrear l’hàbit de lectura i gaudir de tots els beneficis que ens aporta: estimulació cognitiva, millora de l’expressió, comprensió oral i escrita, foment del pensament lògic i abstracte, empatia, concentració, relaxació, imaginació i creativitat, entre un llarg etcètera que de ben segur, aviat podrem percebre.

Aquesta activitat es complementarà amb activitats de reflexió i foment de la lectura per acompanyar els nostres alumnes en el seu procés d’aprenentatge i creació de la identitat lectora.

Així doncs, encetem amb molta il·lusió una nova etapa en què el gust per la lectura serà un dels eixos vertebradors i trets característics del nostre institut. Aprofitem per recordar a les famílies que és molt important que la lectura també estigui present a casa, compartint lectures, essent un model de comportament, o bé acompanyant els fills en la tria de les lectures.

Autora: Berta Homs