BENVINGUDA JULIA!

Aquest curs, el nostre centre gaudirà de la presència i participació directa a totes les classes de Francès 2a llengua estrangera d’una auxiliar de conversa en llengua francesa, aquest cop originària de Suïssa. Així doncs, els nostres alumnes de francès podran practicar i millorar la seva competència oral en aquesta llengua.

Des de principis d’octubre i fins a finals del mes de maig del 2021, s’ha incorporat al nostre centre la Julia Collé.

A més del reforç oral a l’optativa de francès de tots els cursos, l’auxiliar també col·laborarà a algunes classes de música de 1r i 2n ESO i, com ja és habitual al centre, puntualment a altres classes o activitats del centre.

–  A Ciències Socials de 3r ESO, on els alumnes de Francès 2a llengua estrangera realitzen una hora setmanal de la matèria en aquesta llengua (projecte EMILE).

–  A les festes del centre, en les quals l’auxiliar de conversa mostrarà alguns trets específics de les celebracions culturals del nostre país veí.

Així mateix, també s’ocuparà de la preparació intensiva a l’oral per als exàmens oficials del DELF (Diplôme d’Étude en Langue Française) i crearà un banc de materials que quedarà permanentment al nostre centre per a les properes generacions d’estudiants de Francès del nostre centre.

El Programa d’auxiliars de conversa forma part d’un pla dissenyat per estimular l’aprenentatge de llengües i fomentar el plurilingüisme i el coneixement d’altres cultures dins d’una acció integrada al projecte educatiu de cada centre escolar. La participació en un centre educatiu català com a parlant nadiu d’una llengua estrangera estimularà l’aprenentatge d’aquesta llengua d’una forma natural i directa. Per als estudiants i els docents, l’auxiliar actua com un ambaixador cultural a través de qui poden aprendre altres maneres de viure, costums i formes d’entendre el món.

Benvinguda Julia!!!  Esperem que l’estada al nostre centre sigui molt feliç i molt profitosa.

Autora: Ana Colomina