BENVINGUDA CLÉMENCE!

Aquest curs, el nostre centre gaudirà de la presència i participació directa a totes les classes de Francès 2a llengua estrangera de l’auxiliar de conversa en llengua francesa. Així doncs, els nostres alumnes de francès podran practicar i millorar la seva competència oral en aquesta llengua.

Des de principis d’octubre i fins a finals del mes de maig del 2020, s’ha incorporat al nostre centre, novament,  la Clémence Arnaud.

A més del reforç oral a l’optativa de francès de tots els cursos, l’auxiliar també col·laborarà puntualment a altres classes o activitats del centre.

– A Ciències Socials de 3r ESO, on els alumnes de Francès 2a llengua estrangera realitzen una hora setmanal de la matèria en aquesta llengua (projecte EMILE).

– A l’hora de Temps de lectura , on els alumnes de Francès 2a llengua estrangera de 2n i 3r ESO tindran l’oportunitat de participar en activitats relacionades (Club de lectura, dramatització de lectures, etc.).

– A les festes del centre, en les quals l’auxiliar de conversa mostrarà alguns trets específics de les celebracions culturals del nostre país veí.

Així mateix, també s’ocuparà de la preparació intensiva a l’oral per als exàmens oficials del DELF (Diplôme d’Étude en Langue Française) i crearà un banc de materials que quedarà permanentment al nostre centre per a les properes generacions d’estudiants de Francès del nostre centre.

El Programa d’auxiliars de conversa forma part d’un pla dissenyat per estimular l’aprenentatge de llengües, i fomentar el plurilingüisme i el coneixement d’altres cultures dins d’una acció integrada al projecte educatiu de cada centre escolar. La participació en un centre educatiu català com a parlant nadiu d’una llengua estrangera estimularà l’aprenentatge d’aquesta llengua d’una forma natural i directa. Per als estudiants i als docents l’auxiliar actua com un ambaixador cultural a través de qui poden aprendre altres maneres de viure, costums, i formes d’entendre el món.

La Clémence ha vingut amb moltes ganes de continuar la seva tasca començada el curs passat. De fet, només arribar, ja ha estat treballant en les presentacions personals dels nous alumnes de 1r ESO que, tot i ser els únics alumnes que no la coneixien, l’han acollit de forma molt entusiasta.

Benvinguda Clémence!!!  Estem molts contents de tornar-te a tenir amb nosaltres. Esperem que l’estada al nostre centre sigui tan feliç i profitosa com la del curs passat .

Autora: Ana Colomina