AL COR DE LA DEMOCRÀCIA

Aquest mes de juny, coincidint amb el Mes de l’Orgull, des del Punt Rainbow de l’institut volem compartir algunes de les accions que hem dut a terme recentment per continuar treballant la diversitat, el respecte i la convivència dins la nostra comunitat educativa.

També volem recordar el passat 17 de maig, Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia, una data que vam aprofitar per reflexionar i sensibilitzar sobre la importància de construir espais segurs i lliures de discriminació.

El lema escollit aquest any ha estat: “El cor de la democràcia batega contra la LGTBI-fòbia”
Un missatge que ens recorda que el respecte als drets humans i la diversitat són essencials per a una societat realment democràtica.

Des del Punt Rainbow, l’alumnat ha creat un mural col·lectiu on s’han recollit diferents frases i reflexions sorgides del treball i el diàleg del grup. Ha estat una activitat participativa que ha permès expressar idees, emocions i compromisos al voltant del respecte i la diversitat afectiva, sexual i de gènere.

Des de l’àrea de lectures es va dissenyar una petita activitat per treballar a les tutories, amb l’objectiu de fomentar la conversa, l’empatia i la sensibilització entre l’alumnat.

Aquestes accions reflecteixen el compromís ferm del centre amb l’educació en valors, la convivència i la inclusió. Són petites passes que, juntes, contribueixen a construir un institut on tothom pugui ser i expressar-se amb llibertat, sense por i sense discriminació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>