Projecte 2n ESO

Els alumnes de 2n d’ESO fan un primer projecte que és la Fiira Medieval de l’Institut de Tona per col·laborar amb la Marató de TV3.  Un projecte que s’emmarca en el treball que fem al voltant de la cultura i els valors i que, a més, ens permet descobrir tècniques de construcció i desenvolupament de petites propostes.

Preparar aquesta fira és tota una experiència i tot un aprenentatge. Cal pensar, dissenyar i construir els diferents productes que volien vendre-hi. Hem après a tallar i cosir per fer-nos un vestuari adient per a l’ocasió.

Es prepara la decoració i distribució de la Fira. També programen activitats: actuacions musicals, dansa, batuca, espectacles amb foc, parades de menjar,i altres. Per descomptat, ha calgut dissenyar cartells i fer vídeos promocionals per tal de fer-ne difusió.

Tot això ens ha permès acumular un munt d’experiències i aprenentatges nous que no oblidarem mai.

Aquí podeu veure les fotografies del dia de la fira.

Però no ho vam fer sols, ja que vam comptat amb l’ajuda desinteressada de moltes entitats i persones a les quals estem molt agraïts.

Gràcies a aquestes col·laboracions, vam poder arribar a molta gent i fer de la nostre Fira un esdeveniment col·laboratiu  amb moltes persones de Tona i rodalies: l’Ajuntament de Tona, l’Escola d’Hostaleria d’Osona, les artesanes que ens van ensenyar a fer els productes, i totes les entitats que van venir a animar la fira: l’Escola de Música de Tona, la Batuca i l’Iñaki Larrea.

Estem molt agraïts a tot el poble per l’acollida que va tenir la proposta i també per la resposta solidària que va permetre recollir prop de tres mil euros per a la investigació de les malalties minoritàries.

Ja us podeu imaginar que tenim moltes ganes de poder encarar una propera edició!ç

El segon projecte és la realització d’un musical. Aquest curs hem apostat per La Nit de Sant Joan de Dagoll-Dagom. Els alumnes han preparat el seus propis vestits, decoració i guió. Cadascú ha pogut participar en el paper que més li encaixava perquè es pogués sentir còmode.

Aquí teniu un recull de fotografies.