Lectura

Des del curs 2012-2013, l’Institut es va marcar com a objectiu bàsic l’Impuls de la lectura (ILEC) entre l’alumnat d’ESO perquè partim de la idea que llegir bé aporta múltiples beneficis: obre les portes de l’èxit educatiu, ens fa créixer com a persones, millora la concentració, la memòria, redueix l’estrès, invita a la reflexió…

Per aconseguir-ho, dediquem una hora setmanal rotativa a la lectura des de 1r a 4t d’ESO i promovem altres activitats de caire voluntari com són el concurs de fotografia “Cataclic”, l’intercanvi i préstec de llibres i les tertúlies literàries. En aquests dos últims casos, sempre amb la col·laboració de la biblioteca Caterina Figueras i l’AFA.

La bona acceptació de tot plegat per part d’alumnes, professors i professores i altres persones vinculades amb l’institut, fa que vagin sorgint noves iniciatives i que la lectura cada vegada es faci més present en el nostre dia a dia.

Aquest curs, s’ha iniciat un nou concurs anomenat Escape room literari. Troba el llibre amagat, en l’enllaç hi trobareu les bases del concurs i enigmes nous cada setmana. I entre tots els encertants, se sortejarà un llibre.

També hem creat dos padlets, un per cada cicle d’ESO, on els alumnes escriuen les seves recomanacions literàries.

Primer cicle d’ESO.

Segon cicle d’ESO.